A Várkert Bazár, mint kulturális helyszín marketing szempontú elemzése

Csaba Laura Lilla (2022) A Várkert Bazár, mint kulturális helyszín marketing szempontú elemzése. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of CSABA LAURA LILLA_szakdolgozat final dolgozat.pdf] PDF
CSABA LAURA LILLA_szakdolgozat final dolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája Várkert Bazár, mint kulturális helyszín marketingszempontú elemzése volt. A dolgozat első felében szakirodalmi háttérelemzést végeztem. Megvizsgáltam a marketing fogalmát és kapcsolódását a kulturális marketinghez kapcsolód egyedi jellemzőket a források alapján. Továbbá a marketingstratégia tervezéséhez és felállításához szükséges elemzési módszerekről rövid áttekintését végeztem el. A szakirodalom által javasolt elemzési szempontok segítségével megvizsgáltam a vállalat külső környezetét, melyhez a STEEP elemzési módszert alkalmaztam. A környezeti elemzés segítségével képet kaptam az aktuálisan az intézményre ható külső erőkről és arról, hogyan befolyásolhatja a mindennapi működést egy-egy távolinak tűnő hatás is. Az elemzéshez hozzátartozott egy fogyasztói szokásokat és trendeket összegző szekunder adatokra támaszkodó elemzés is. Ebben a pontban az első hipotézisemet is felállítottam az adatokra támaszkodva. A külső és belső jellemzők összefoglalására SWOT analízist készítettem, amely segítségével felállítottam a vállalat erősségeit, lehetőségeit, gyengeségeit és a rá ható veszélyforrásokat. Ezeket a pontokat összegyűjtöttem majd minden hatást elemeztem is. A külső és belső elemzések után bemutattam a választott intézmény történetét és a helyszín mai funkcióit. A vállalat további jellemzőit a marketingmix elemeinek vizsgálatával tártam fel, ahol a kiemelt figyelmet szenteltem a marketingkommunikációra. A Várkert Bazár által használt kommunikációs eszközöket megfigyeltem és leírást készítettem a megvalósulásukról. A dolgozatban nagy hangsúlyt fektettem a versenytársak megfigyelésére kiemelten az online platformokon. A Várkert Bazár felületeit elemeztem elsődlegesen, de ha a piacon követendő vagy elvetendő példát tapasztaltam azt, ebben a részben is megfogalmaztam. Erre az elemző megfigyelésemre vonatkozott az első hipotézisem, ami szerint a Várkert Bazár széles tárházát alkalmazza az online kommunikációs eszközöknek. Ezt a hipotézist elfogadtam, melynek indoklását a fejezet végén, bővebben ki is fejtettem. Azonban elmondható, hogy a fizetett és a saját online médiát is aktívan és változatosan használja az intézmény. A kommunikációs eszközök elemzését követően az egyéni kutatásom bemutatása olvasható. A kutatásomat szerettem volna átfogóan elkészíteni ezért a klasszikus online kérdőívet kiegészítettem mélyinterjúkkal. Alapvetően három témakör köré építettem a kutatást, elsőként a versenytársak ismertségére majd a személyek fogyasztó szokásainak megismerésére és végezetül a Várkert Bazárról kialakult véleményükre és javaslataikra voltam kíváncsi ezekhez fogalmaztam meg előzetesen az interjú vezérfonalát. A mélyinterjúk hasznosnak bizonyultak hét olyan személlyel volt alkalmam beszélgetni, akik már jártak a Várkert Bazár valamely programján. A kutatás lehetővé tette, hogy egyéni preferenciákat is megismerjek és a Várkert Bazárról kialakult fogyasztó képet is, ugyan kis mintán, de megismerhettem. Az interjúk összefoglalásában idézeteket is beemeltem, hogy érzékeltessem, valójában milyen őszinték voltak a részvevők. A kutatásom eredményeit felhasználtam a kérdőívem válasz lehetőségeinek megfogalmazásához. A kérdőívemet 200 fő töltötte ki, amely alapján elvégeztem a többi Hipotézishez kapcsoló kérdés elemzését. A második hipotézisemet is elfogadtam, mivel a versenytársakhoz viszonyítva a Várkert Bazárt kevesebben ismerték. További statisztikai próbákat, kereszttábla elemzést és gyakoriságot, illetve relatív szórást is vizsgáltam az adatokon. A harmadik hipotézisemet, ami szerint a fogyasztók kevesebbet járnak a vírus óta kulturális programokra részben fogadtam el, mivel a kérdőívem nem tette lehetővé a mélyebb megismerést így a pontos válaszhoz további kutatást javasolt.A dolgozat utolsó pontjában egy javaslattételi részt fogalmaztam meg, ahol olyan eszközöket és módszereket soroltam fel, amely véleményem szerint nem csak a dolgozat elméleti síkjában, hanem a való életben is alkalmazható lehet és tovább gondolással, akár segítséget is nyújthat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Katzenbach Klaudia
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Oravecz Titanilla Éva
Belső
Adj.dr-i fok; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 7P modell, kommunikációs elemzés, kulturális marketing, kultúra, marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:54
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:54

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet