Márkahűség és elégedettség vizsgálata a hazai bankszektorban

Bogya István (2022) Márkahűség és elégedettség vizsgálata a hazai bankszektorban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Bogya István - Márkahűség és elégedettség vizsgálata a hazai bankszektorban.pdf] PDF
Bogya István - Márkahűség és elégedettség vizsgálata a hazai bankszektorban.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (925kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom fő témája a márkahűség és az elégedettség vizsgálata a hazai bankszektorban. A kutatás célja az volt, hogy felmérjem az ügyfelek elégedettségét, a márkahűség kialakulásának legfőbb okait és a bankváltáshoz vezető tényezőket. Ezen kívül meg szerettem volna tudni, hogy a magyarországi bankok milyen hűségprogramokkal szeretnék megtartani, illetve magukhoz csábítani az ügyfeleket. Ezen célok megválaszolására kvantitatív kutatási módszert választottam, azon belül is az online kérdőíves megkérdezési módszert. A mintám 104 főből állt, mely leginkább a 18 év feletti bankszámlával rendelkező felnőttekre terjedt ki. A felállított hipotézisek elfogadásra kerültek, tehát kiderült, hogy az ügyfelek elégedettsége nagyban függ a szolgáltatások díjazásától, valamint azt a hipotézist is elfogadtam, hogy az elégedetlen ügyfelek elsősorban nem a bankváltáson gondolkodnak, hanem megoldást szeretnének a problémáikra. Az utolsó hipotézisemet csak részben tudtam elfogadni, hiszen az bebizonyosodott, hogy a hűségprogramok növelhetik az ügyfelek elégedettségét, azonban a hűségprogramok nem gyakoroltak pozitív hatást a lojalitásra, mert a kitöltőim többsége, árérzékenysége miatt hajlandó lett volna bankot váltani a kedvezőbb programok hatására.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Oravecz Titanilla Éva
Belső
Adj.dr-i fok; Marketing Tanszék; KKK
Ress Tirza
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bankszektor, elégedettség, fogyasztói elégedettség mérése, lojalitás, márkahűség
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:54
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:54

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet