Bogya István (2022) Márkahűség és elégedettség vizsgálata a hazai bankszektorban. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Bogya István - Márkahűség és elégedettség vizsgálata a hazai bankszektorban.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (925kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatom fő témája a márkahűség és az elégedettség vizsgálata a hazai bankszektorban. A kutatás célja az volt, hogy felmérjem az ügyfelek elégedettségét, a márkahűség kialakulásának legfőbb okait és a bankváltáshoz vezető tényezőket. Ezen kívül meg szerettem volna tudni, hogy a magyarországi bankok milyen hűségprogramokkal szeretnék megtartani, illetve magukhoz csábítani az ügyfeleket. Ezen célok megválaszolására kvantitatív kutatási módszert választottam, azon belül is az online kérdőíves megkérdezési módszert. A mintám 104 főből állt, mely leginkább a 18 év feletti bankszámlával rendelkező felnőttekre terjedt ki. A felállított hipotézisek elfogadásra kerültek, tehát kiderült, hogy az ügyfelek elégedettsége nagyban függ a szolgáltatások díjazásától, valamint azt a hipotézist is elfogadtam, hogy az elégedetlen ügyfelek elsősorban nem a bankváltáson gondolkodnak, hanem megoldást szeretnének a problémáikra. Az utolsó hipotézisemet csak részben tudtam elfogadni, hiszen az bebizonyosodott, hogy a hűségprogramok növelhetik az ügyfelek elégedettségét, azonban a hűségprogramok nem gyakoroltak pozitív hatást a lojalitásra, mert a kitöltőim többsége, árérzékenysége miatt hajlandó lett volna bankot váltani a kedvezőbb programok hatására.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bankszektor, elégedettség, fogyasztói elégedettség mérése, lojalitás, márkahűség |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 09:54 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 09:54 |
Actions (login required)
Tétel nézet |