Kommunikációs kampányok elemzése

Zsemberi Alexandra (2022) Kommunikációs kampányok elemzése. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Zsemberi Alexandra_Szakdolgozat_2022_Kommunikáció és médiatudomány BA_végleges.pdf] PDF
Zsemberi Alexandra_Szakdolgozat_2022_Kommunikáció és médiatudomány BA_végleges.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a Nike és az Adidas cégekről lesz szó, bemutatom a két céget, továbbá azt, hogy milyen vállalati társadalmi felelősségvállalási tevékenységeik vannak. Dolgozatomban lesz még szó a Public Relations-ről, a marketingkommunikációról és az online reklámokról, a márkaépítésről és a COVID-19-ről rövid áttekintés formájában, hogy az elemzés során a fontosabb elméleti háttérről is képet kapjunk. Az egyik elemezni kívánt reklámfilm a Nike-tól a „You can’t stop us”, a másik pedig az Adidas „Ready for sport” kampánya. Mindkét reklám a hatása alá kerített valamilyen módon, amikor először megláttam, így ki is választottam őket a diploma munkámhoz. Kíváncsi vagyok arra, hogy a Nike és az Adidas az elemezni kívánt reklámjaikban milyen társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos tevékenységeit mutatja be, mindezt milyen módon teszik, milyen eszközöket használnak fel a figyelem felhívására és megtartására, melyek a reklámok főbb céljai és célcsoportjai. A hipotézisem a következő: A két óriás sportszergyártó cég közül az amerikai Nike vállalat sokkal többet tesz a vállalati társadalmi felelősségvállalási tevékenységeiért, mint az Adidas német óriásvállalat, különösen a koronavírus idején. Mivel a koronavírus mindenkit megviselt és aktuális probléma, így szerettem volna dolgozatomban megemlíteni és megvizsgálni azt, hogy a két vállalat milyen módon közelítette meg a koronavírus elterjedésének hatásait, lehetőségeit és problémáit. Azért is szerettem volna a szakdolgozatomban reklámelemzéssel és a vállalati felelősségvállalási tevékenységekkel foglalkozni, mert érdekel a reklámok világa, illetve én is próbálok minél tudatosabban vásárolni termékeket, fontosnak tartom azt, hogy egy cég hiteles legyen, tevékenységei közé tartozzon a fenntarthatóbb élet elősegítése és a különböző kirekesztések, diszkriminációk elleni fellépések. Sosem értettem egyet azzal, amikor valakit elítéltek a bőrszíne, a testalkata miatt, vagy amiatt, hogy hol született, milyen vallási közösségbe tartozik, milyen a nemi identitása. Ezen kívül szeretek sportolni, így természetesen én is szoktam különböző sporteszközöket, ruházatot, sportcipőt választani és megvásárolni, amiben azután motiváltan tudok mozogni akár a szabadban a friss levegőn, akár az edzőteremben barátokkal, akár egyedül az otthon csendjében. A Nike-t és az Adidas-t pedig azért választottam, mint elemezni kívánt cégek, mert világhírnévnek örvendenek és kíváncsi vagyok arra, hogy kutatásom során milyen pozitív, vagy negatív tevékenységekkel találkozom a két cég esetében és milyen kreatívan kommunikálnak a reklámfilmekkel, mennyire fordítanak erre sok energiát. Hipotézisem eldöntéséhez fel fogom használni a Nike „You can’t stop us” és az Adidas „Ready for sport” kampányát reklámelemzés formájában, mivel mindkét reklám a koronavírus ideje alatt készült és kapcsolódik a cégek társadalmi felelősségvállalási tevékenységeihez, melyet a szakdolgozatomban jobban ki fogok fejteni. A tanulmányaim során volt lehetőségem bepillantást nyerni tanóráim során a cégek vállalati társadalmi felelősségvállalásának fontosságába, céljába és abba, hogy ezek milyen tevékenységek lehetnek. Mivel napjainkban már majdnem minden cég rendelkezik ilyen tevékenységekkel, így fontosnak tartom azt, hogy az emberek beszéljenek róla, tudomást szerezzenek a vállalatokról ezen a téren is és ezáltal tudatosabban válasszanak termékeket a márka-rengetegben.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Balogh Gyöngyvér
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szabóné Nagy Judit
Belső
Mesteroktató; Kommunikáció Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: corporate social responsibility, marketingkommunikáció, márkaépítés, online reklám, public relations, társadalmi felelősségvállalás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:54
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:54

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet