Az X, Y, Z Generáció és az e-kereskedelem, online vásárlás kapcsolata

Szigetvári Márton Gál (2022) Az X, Y, Z Generáció és az e-kereskedelem, online vásárlás kapcsolata. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szigetvari_Marton_EITVA6_szakdolgozat.pdf] PDF
Szigetvari_Marton_EITVA6_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

A teljes hazai piacra jellemző vásárlói szokásokat, makro- és mikrokörnyezeti tényezőket, a nemzetközi tendenciákat fogom elemezni és értékelni. Bemutatom az online vásárlási folyamat lépéseit és annak előnyeit. Kitérek napjaink webshopjainak alapjára és PESTEL kutatásom során elemzem az e-kereskedelmet övező kérdéseket is. Igyekszem felmérni a vásárlói élményt, vásárlói elégedettséget. A vizsgált korcsoportokat három generációba tudom csoportosítani, melyek véleményem szerint leginkább hatással vannak az e-kereskedelemre világszerte, így Magyarországon is. Ezen csoportokba tartozó emberek az X, Y és Z generáció tagjai. Kvalitatív kutatásom során személyes mélyinterjút fogok készíteni, mely folyamán a feltett kérdésekre kifejtve saját szavaikkal válaszolhatnak a megkérdezettek. Törekedni fogok arra, hogy minden korcsoportot legalább három fő képviseljen. Miután a kutatásból begyűjtött információkat feldolgoztam, ennek segítségével fogom elkészíteni a kvantitatív kutatásom kérdéssorát. Ezen kérdéssort a Google Form rendszerével fogom széles körben körbeküldeni. Reményeim szerint legalább száz kitöltője lesz majd a kérdéssornak, mely adatokat elemezve rálátást kapok majd a vizsgált területre, kérdéskörre. Reményeim szerint hipotéziseim többsége bizonyítást nyer, illetve amennyiben el kell majd utasítanom azt, úgy részletesen ki fogom tudni fejteni, hogy miért kellett az adott hipotézist elvetnem a begyűjtött információk birtokában. Célom a szakdolgozatommal és a kutatásommal, egy átfogó képet kapni a hazai e-kereskedelmi piacon jelen lévő fogyasztókról, szokásaikról. Mi motiválja őket vásárlásra, miért preferálják az online kereskedelmet a hagyományossal szemben. Természetesen rengeteg egyéb kérdésre is keresem a választ. A témaválasztásom fő oka már több, mint 10 évvel ezelőttre nyúlik vissza. Ekkor fogalmazódott meg bennem az a vágy, hogy vállalkozóként saját e-kereskedelmi céget hozzak létre és üzemeltessek sikeresen. Ehhez természetesen átfogó piackutatás szükséges első lépésként, melyre szakdolgozatom tökéletes alapot képez, így elkészítését igen hasznosnak tartom számomra. A rengeteg befolyó adatból az értékelés után javaslatokat fogok megfogalmazni annak érdekében, hogy miként tudnának még jobban működni ezen vállalkozások, hogyan lennének képesek esetenként még jobban növelni profitrátájukat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Jäckel Katalin
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK
Kilijanovic Nikoletta
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 4G, adatok, adó, e-kereskedelem, e-marketing - elektronikus marketing, fogyasztás, generációk, iskolázottság, online vásárlás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:53
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:53

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet