Marketingkommunikáció a gyógyszeriparban, előtérben a Sanofi-Aventis Zrt. és az Algoflex DUO

Klarianka-Zelena Vivien (2022) Marketingkommunikáció a gyógyszeriparban, előtérben a Sanofi-Aventis Zrt. és az Algoflex DUO. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Marketingkommunikáció a gyógyszeriparban, előtérben a Sanofi-Aventis Zrt. és az Algoflex DUO.pdf] PDF
Marketingkommunikáció a gyógyszeriparban, előtérben a Sanofi-Aventis Zrt. és az Algoflex DUO.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. Május 08..

Download (2MB)
[thumbnail of nyilatkozat szakdolgozat státuszról.pdf] PDF
nyilatkozat szakdolgozat státuszról.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (37kB)

Absztrakt (kivonat)

BUDAPESTI GAZDASÁGI EGYETEM KÜLKERESKEDELMI KAR KERESKEDELEM ÉS MARKETING SZAK Nappali Tagozat Marketingmenedzsment specializáció Marketingkommunikáció a gyógyszeriparban, előtérben a Sanofi-Aventis Zrt. és az Algoflex DUOAbsztraktKészítette:Klarianka-Zelena Vivien2022 Témaválasztásomat jelentősen megkönnyítette és befolyásolta, hogy egy multinacionális cég dolgozója vagyok, ami nem más, mint a Sanofi-Aventis Zrt. Itt töltött időm alatt rendszeresen foglalkozok marketinges feladatokkal is, emellett mindig is érdekelt egy ilyen nagy vállalat marketing tevékenysége és média világa. A szakdolgozatom első pár fejezetében általánosságban szeretnék kutatni a közösségi média marketingről és a használatának az előnyeiről. Majd a marketingkommunikációt szeretném bemutatni és annak a márkakommunikációját majd a különbségeket a hagyományos és online reklámok között. Azt követően fejezetben. szeretném feltérképezni a gyógyszeripart Magyarországon, azon belül is a marketingkommunikációs eszközöket és a vény nélkül kapható, OTC termékek marketingkommunikációs eszközeit, amiket használnak a reklámozások során. A következő fejezetben szeretném bemutatni a szakdolgozatom főszereplőjét a Sanofi-Aventis Zrt-t és az egyik legismertebb fájdalomcsillapító készítményét az Algoflex termékcsaládból az Algoflex DUO készítményt. Szeretném hosszasan körbejárni a vállalat útját a kezdetektől Magyarországon és Nemzetközileg is. Szeretném továbbá ismertetni a Sanofi médiaügynökségét, akikkel együtt dolgoznak, hogy a vény nélkül kapható készítményeik a legjobb reklámokat kapják. Majd bemutatni az Algoflex DUO történetét és az útját, hogy lett egyik évről a másikra piacvezető termék, milyen aranyszabályokat fektetett le a cég a sikeressége érdekben és végezetül egy 2021-es Algoflex DUO kampányt szeretnék elemezni. A következő fejezetben egy primer kutatást, azon belül is egy kvantitatív kutatás keretein belül felmérjem a fogyasztók vény nélkül kapható készítmények fogyasztási szokásait, feltérjam a gyógyszerreklámokkal kapcsolatos érzéseiket és bemutassam, hogy mik azok a befolyásoló tényezők, amelyek hatással vannak a fogyasztókra a vásárlások előtt. Ezeket az eredményeket szeretném összevetni a hipotézisekkel, amiket felállítottam a dolgozatom elején és a Sanofis kutatásokkal. A kérdőívemet három témakörön keresztül szeretném bemutatni kezdve a demográfiai adatok vizsgálatával, majd a gyógyszer- és gyógyszerreklám fogyasztási szokások felmérésével és végül a Sanofi, mint vállalat ismeretséget felvázolni.  A célom, hogy megértsem egy multinacionális vállalat marketing tevékenységét, az online és offline megjelenését és működését és megismerni, hogy milyen marketingkommunikációs eszközöket használnak a leginkább a gyógyszeripari szektorban. Továbbá szeretném megérteni még a cég döntéseinek alapjait, ami meghatározza a hirdetések helyét, idejét és formáját. Úgy gondolom, hogy a Sanofi egy tökéletes példa lesz erre, hiszen a nagysága miatt rengeteg Social Média platformon elérhető, illetve minden féle hirdetési módszert ismer és használ egyaránt.  A Sanofi Aventis Zrt.-nél december elsején kezdtem el dolgozni adminisztrációs és marketing gyakornokként. Egy nemzetközi nagyvállalatként működő társaságról van szó, ami Magyarországon az egyik vezető gyógyszeripari cég árbevétele alapján a hazai gazdaság 23. legnagyobb vállalata. A legfontosabb dolog, amit megtanultam az itt tartózkodásom idején, hogy mindenhez alapos kommunikációra van szükség. A marketing tevékenységek nem is tudnának megfelelően működni, ha nem lenne normálisan minden egyes apró részlet megbeszélve.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Oravecz Titanilla Éva
Belső
Adj.dr-i fok; Marketing Tanszék; KKK
Reviczky Judit
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: gyógyszeripar, gyógyszermarketing, marketingkommunikáció, márkaépítés, reklám
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:53
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:53

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet