A koronavírus hatása a magyarországi online élelmiszer-vásárlási szokásokra

Palánki Bence (2022) A koronavírus hatása a magyarországi online élelmiszer-vásárlási szokásokra. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of szakdolgozat_palánki_bence.pdf] PDF
szakdolgozat_palánki_bence.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban egy rövid nemzetközi kitekintés után bemutatom Magyarország legmeghatározóbb online élelmiszer-kereskedelemmel foglalkozó szereplőit, ezen vállalatok legfontosabb jellemzőit, valamint az általuk biztosított online élelmiszer-vásárlási szolgáltatások sajátosságait, legmeghatározóbb elemeit. Röviden bemutatom a koronavírus-járvány előtti időszakra vonatkozóan a magyar online kiskereskedelem helyzetét, majd dolgozatom szakirodalmi áttekintésének legnagyobb részében a koronavírus-járvány alatti időszakra fókuszálok. Megismertetem a pandémia okozta azon változásokat, melyek befolyásolták és alakították a magyarországi online kiskereskedelmi piacot és annak szereplőit. Ebben a szakaszban részletesen bemutatom a járvány online FMCG szektorra gyakorolt hatását, illetve a vásárlói attitűd és szokások alakulását. Ezután korábbi tanulmányaim és az így elsajátított tudás alapján a 7P modell segítségével bemutatom az online élelmiszer-vásárlásra vonatkozó marketing mix elemzésem. Szakdolgozatom második felében ismertetem primer kutatásom célját, módszerét és eszközét, bemutatom kérdőíves kutatásom mintáját, majd elemzem a kérdések eredményeit és az ezekhez kapcsolódó összefüggéseket. Végül összefoglalom a legjelentősebb eredményeket és összegzem a dolgozatom.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kopcsay László
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK
Szégner Katalin
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, élelmiszer, élelmiszerfogyasztás, kiskereskedelem, koronavírus-járvány (COVID-19), online értékesítés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:53
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:53

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet