Az online marketing és a digitalizáció megnövekedett szerepe napjainkban, a hazai vállalkozások működésében

Szentgyörgyi Noémi Kitti (2022) Az online marketing és a digitalizáció megnövekedett szerepe napjainkban, a hazai vállalkozások működésében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat - Szentgyörgyi Noémi Kitti.pdf] PDF
Szakdolgozat - Szentgyörgyi Noémi Kitti.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. Május 07..

Download (1MB)
[thumbnail of Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról - bizalmas.pdf] PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról - bizalmas.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (545kB)

Absztrakt (kivonat)

Az utóbbi években hazánkban is egyre gyakrabban hallhatjuk a „digitális világ” kifejezést, ugyanis a technológia fejlődésével folyamatosan és egyre nagyobb mértékben nő mind a digitalizáció, mind az online marketing szerepe, az élet minden területén. Ennek következtében, a hazai vállalkozásoknak is szembesülniük kellett azzal, hogy a versenyben maradás érdekében lépést kell tartaniuk a fejlődéssel, ehhez pedig már nem elegendőek a hagyományos marketing eszközök, mindenképpen az online marketing és a digitalizáció útjára kell lépniük. Szakdolgozatom középpontjában az online marketing és a digitalizáció, illetve ezen területek napjainkra megnövekedett szerepe áll, a hazai vállalkozások működésében. Témaválasztásomat egyrészt a személyes érdeklődésem indokolja, másrészt pedig az, hogy ez az egyik legaktuálisabb gazdasági téma jelenleg, amelynek részleteit igazán érdekes feladat feltárni. Mára mind az online marketing, mind a digitális technológiák alkalmazásának szerepe vitathatatlanul növekvő tendenciát mutat a vállalati szférában, ezek fontosságára pedig a 2020-ban megjelent koronavírus-járvány még jobban rávilágított. Az elmúlt két évben a hazai vállalkozások egy része jelentős átalakuláson ment keresztül, de voltak olyan piaci szereplők is, akiket kevésbé érintett a járványhelyzet e téren. Dolgozatom legfőbb célja tehát nem más, mint alaposan feltérképezni napjaink online marketinggel és digitalizációval kapcsolatos tendenciáit, a hazai vállalkozások körében. Dolgozatom szakirodalmi áttekintésében elsősorban bemutattam az online marketinggel kapcsolatos legfőbb alapfogalmakat, majd ismertettem az online marketing és a hagyományos marketing jelenlegi viszonyát, ezt követően az online marketing eszközeinek kategorizálási lehetőségeit, végül pedig napjaink leghatékonyabb online marketing eszközeit mutattam be. Ezeket követte a digitalizációval kapcsolatos alapfogalmak ismertetése, majd az aktuális digitális technológiai trendek és stratégiák, végül a vállalati digitalizálás alapjainak bemutatása. Lezárásként pedig a koronavírus-járvány hatásaival kapcsolatos legfontosabb statisztikákat és tendenciákat ismertettem, a témámat illetően. Dolgozatom második részében primer kutatást végeztem, amely megvalósításához egy tipikus kvalitatív kutatási módszert, a mélyinterjút választottam. Kutatásom elsődleges célja az volt, hogy mélyebb betekintést nyerhessek a hazai vállalkozások online marketinghez és digitalizáláshoz fűződő jelenlegi viszonyába. Továbbá az, hogy feltérképezzem a különböző iparágakban tevékenykedő cégek körében, hogy milyen hatással volt működésükre a koronavírus-járvány megjelenése és mindezzel összefüggésben, hogyan alakult az említett területekhez való hozzáállásuk az elmúlt időszakban. Összegezve tehát, szerettem volna nagyobb rálátást nyerni arra vonatkozólag, hogy a hazai vállalkozások mennyire tartják fontosnak a digitális megoldásokat, illetve milyen szinten állnak ezen a téren jelenleg, 2022-ben. A mélyinterjút 10 különböző hazai vállalkozás képviselőjével végeztem el. A mélyinterjúkban szereplő hazai vállalkozások többsége különböző területeken tevékenykedik, így több iparágból is szemléltethettem tapasztalatokat. Emellett készítettem egy másik mélyinterjút is, egy online marketing szakemberrel, annak érdekében, hogy ügynökségi oldalról is bemutathassam a tapasztalatokat. Primer kutatásom egy kvalitatív kutatás volt, amely kis mintát vesz alapul, így a minta nem reprezentatív, nem vonható le általános következtetés a hazai vállalkozásokra nézve. Ettől függetlenül úgy gondolom, hogy a kiválasztott 10 hazai vállalkozással és az online marketing szakemberrel lebonyolított mélyinterjúk eredményei, összevetve a dolgozatom első részében bemutatott tendenciákkal és statisztikákkal, mindenképpen mély betekintést nyújtottak az online marketing és a vállalati digitalizáció jelenlegi, hazai helyzetébe. Továbbá dolgozatom végére az is bebizonyosodott, hogy a vizsgált hazai vállalkozások képviselőinek válaszai, az online marketing szakember válaszai és a témára vonatkozó jelenlegi hazai statisztikák, összességében nézve kiválóan alátámasztották egymást. Úgy vélem, hogy kutatásom elkészítése során sikerült több aspektusból is megközelítenem az említett területeket, eredményeinek részletes bemutatásával pedig egy aktuális képet tudtam nyújtani a vizsgált témákról.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitalizáció, hazai vállalkozások, marketing, online marketing, vállalati digitalizáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:53
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:53

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet