Egy mozgó vendéglátó egység marketingstratégiája

Nagy Őszike Csenge (2022) Egy mozgó vendéglátó egység marketingstratégiája. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of ZÁRÓDOLGOZAT Nagy Őszike Csenge.pdf] PDF
ZÁRÓDOLGOZAT Nagy Őszike Csenge.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (731kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom témájaként azért választottam az „Egy mozgó vendéglátóegység marketingstratégiája” témakörét, mert korábbi terveim között szerepelt egy ilyen egység létrehozása és ezekhez kapcsolódóan több iskolát is elvégeztem, így nagyon közel éreztem magamhoz ezt a témát és örömmel dolgoztam vele, illetve korábbi tanulmányaim során rengeteg információval rendelkeztem. A dolgozat célja az volt, hogy bemutassam milyen marketing eszközöket alkalmazhatnak, illetve milyen elemzések elvégzése szükséges az ilyen és ehhez hasonló vendéglátó egységek számára, illetve milyen buktatói lehetnek egy ilyen vállalkozásnak. Záródolgozatom elején a vendéglátóegység bemutatásával és eredetével kezdtem. Dolgozatomban alkalmaztam a STEEP analízis, illetve a SWOT elemzést is. Ennek következtetésében a STEEP analízis során a következő konklúziókat vontam le. Egy mozgó vendéglátóegység számára szinte elengedhetetlen a megfelelő helyszín választás hiszen fontos tényezője a forgalmának alakulásához. Magyarország infrastrukturális 28 kiépítettsége állandó fejlődése szerencsésnek mondható a vállalkozás szempontjából hiszen ez lehetővé teszi ezen területeknek is a fejlődését bővülését. A saját környeztünk mellet sem mehetünk el szó nélkül hiszen a mai világan elengedhetetlen a környezetvédelem és minden vállalkozásnak tudni kell olyan intézkedéseket alkalmazni, amivel védi a saját környezetét. Bármely vendéglátóegység létrehozásához tisztában kell lenni azzal, hogy mely jogszabályok vonatkoznak az adott szolgáltatásra így dolgozatomban a legalapvetőbb HACCP rendszert is ismertettem. Stratégiai döntések meghozatalában fontos szerepet tölt be a SWOT elemzés, ami rávilágít a vállalkozások erősségeire, lehetőségeire, azokra a tényezőkre, amely veszélyt jelenthetnek, illetve az esetleges gyengeségekre is. A vállalkozás erősségei közé sorolható a gyors rendelésteljesítés, minőségi alapanyagokból készült ételek és a megfelelő helyszín választás is. A legnagyobb lehetőségek ezen területen egy fesztiválon való jelenlét. A veszélyek mellet sem szabad szó nélkül elhaladni hiszen a vállalkozás múlhat rajta. Számolni kell főleg a jelenlegi helyzetben azzal, hogy az alapanyag árak rohamos növekedését figyelembe vesszük. A növekvő versenyhelyzet figyelmen kívül hagyása is hatalmas veszélyt jelenthet, illetve az elmúlt évek tapasztalata alapján számolnunk kell a felmerülő járványhelyzetekkel is. Szolgáltatásokat általában 7P-ben vizsgáljuk így átfogó képet kapunk arról, hogy miként és hogyan működhet jól a vállalkozásunk. Ezáltal vizsgáljuk a vállalkozás termék politikáját, árpolitikáját, értékesítési politikáját, marketingkommunikációját, reklám eszközeit, emberi tényezőket, fizikai környezetet és a szolgáltatás folyamatát. Ezek tényezők részletes vizsgálatával és ismeretével lehetséges a vállalkozás megvalósítása. Dolgozatomban összességében úgy gondolom, hogy sikerült a célomat elérni, hogy hogyan és miként jön létre egy marketingstratégia. Dolgozatomban az elemzések segítségével sikerült a lehetséges veszélyekre is felhívnom a figyelmet, illetve azokra a lehetőségekre és marketingeszközök használatára, amik meghozhatják a sikert.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: 7P modell, makrokörnyezet, marketingstratégiák, mikrokörnyezet, SWOT-elemzés, vállalkozás marketingstratégiája, vendéglátás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:53
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:53

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet