A Profession.hu CSR tevékenységeinek marketingkommunikációs lehetőségei

Ruszkai Nóra (2022) A Profession.hu CSR tevékenységeinek marketingkommunikációs lehetőségei. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Ruszkai_Nora_MSCMarketing.pdf] PDF
Szakdolgozat_Ruszkai_Nora_MSCMarketing.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomat a Profession.hu CSR tevékenységeinek marketingkommunikációs lehetőségeiből készítettem. A választásom, azért esett erre a vállalatra, mert egyrészről 2020 óta dolgozom a cégnél marketing területen, másrészről Magyarország piacvezető állásportáljának a marketingkommunikációs lehetőségeit vizsgálni, mindamellett, hogy izgalmas, egy igazi kihívás is. Fontosnak tartottam, hogy elsősorban általánosságban vizsgáljam a vállalati társadalmi felelősségvállalást és a hozzá szorosan kapcsolódó témákat. A szakdolgozat elméleti áttekintő részében kitértem a CSR pontos meghatározására, kialakulására, területeire és eszközeire. Ezenkívül megnéztem, hogy a marketing és a CSR, hogyan kapcsolódik egymáshoz. Továbbá, néhány emlékezetes CSR kampányt is bemutattam mind külföldi, mint hazai viszonylatban. A Profession.hu-hoz kapcsolódó primer kutatásom előtt lényegesnek tartottam, hogy bemutassam a márka múltját, hogy mi a szervezeti filozófiája, melyek a misszióik, és a célkitűzéseik. Magát a céget, a marketing-mix elemzés segítségével, a 7P alapján elemeztem. Törekedtem rá, hogy átfogó és részletes képet tudjak felvázolni a vizsgált márkáról. Emellett külön vizsgáltam a vállalat marketingkommunikációját területekre bontva: B2B, B2C, Image. Ezt követően, kitértem a Profession.hu CSR tevékenységeire és a hozzá kapcsolódó kampányaira. A vállalat eddig három különböző társadalmi felelősségvállalást tudhat magáénak: a Covid járvány okozta pályaelhagyók és pályaváltók segítése, a megváltozott munkaképességűek integrációja a munka világába, és a háború elől menekülő ukrán állampolgárok magyarországi munkavállalásában való segítés. A kutatásom célja az volt, hogy megvizsgáljam, hogy a Profession.hu CSR kampányainak a kommunikációja, eljut-e elegendő fogyasztóhoz. A felhasználók ismerik és tudják-e, hogy a vizsgált márka foglalkozik olyan témákkal, amelyekkel jó ügyeket támogatnak. Választ szerettem volna kapni arra vonatkozóan is, hogy a fogyasztóban pozitív érzést kelt-e, ha egy vállalat fel tud mutatni CSR kampányokat, illetve, hogy egyáltalán fontosnak tartják-e, hogy egy cég, végezzen ilyen típusú tevékenységet. Ezen felvetések vizsgálatára kvantitatív kutatást végeztem, online kérdőív segítségével. A kutatásban 218 fő vett részt. A kutatás alapján megállapítható, hogy a válaszadók nagyrésze ismer CSR tevékenységet végző vállalatot és azon megkérdezettek többsége, aki azt állítja, hogy ismer ilyen jellegű márkát, meg is tudott nevezni konkrét vállalkozást. A Profession.hu-t, a válaszadók kiemelkedő többsége ismeri, azonban a nagy részük még nem hallott a Profession.hu CSR tevékenységeiről. Azon kevesek, akik mégis találkoztak már, bármely CSR kampányukkal, azokról el lehet 81 mondani, hogy a pályaváltással kapcsolatos kampányról hallottak a legmagasabb arányban. Legtöbben az internetes oldalon találkoztak vele, de más platformokon nem jellemző, hogy látták volna. A megkérdezettek többsége fontosnak tartja, hogy egy vállalat végezzen CSR tevékenységet. Elmondható, hogy a válaszadók véleménye pozitív irányba változott, miután megismerték a Profession.hu CSR tevékenységét. A kitöltők többsége továbbá, szintén fontosnak tartja, hogy a vizsgált márka, a gazdasági érdekein túl, foglalkozzon a társadalmi felelősségvállalással. Összességében, az eredmények alapján arra lehetett következtetni, hogy a válaszadók fontosnak tartják, hogy a Professionn.hu végezzen társadalmi felelősségvállalást, azonban többségük nem is tudja, hogy a márka már foglalkozik ilyennel. Javaslataimat a cég CSR marketingkommunikációjának a javítására állítottam össze. Első javaslatként kifejtettem, hogy szükséges a weboldaluk fejlesztése, ugyanis a márka főoldaláról, semmilyen formában nem lehet eljutni a Profession.hu CSR tevékenységét összefoglaló microsite-ra: Az emberi oldalra. Második javaslatként kitértem arra, hogy jobban ki lehetne használni a weboldalukat, hiszen óriási látogatottsága van. Érdemes különböző banner hirdetéseket és pop-up hirdetéseket megjeleníteni az oldalon. Mindemellett, a jelenleginél nagyobb mértékben kellene kihasználni a social media adottságait, ahol mind a kampány elindulásakor, mind a kampány közben, és mind a kampány utókommunikációjakor érdemes többet posztolni az adott témában. Nagyobb hangsúlyt kellene kapnia egy-egy CSR tevékenység utókommunikációjának, ahol informálják az embereket az eredményekről, pontosan személy szerint, kiknek segítettek és miben. Harmadik javaslatként megemlítettem, hogy a meglévő kiválasztott fontos ügyek mellett, érdemes lenne olyan típusú tevékenységekkel is foglalkozni, amelyekkel több ember tud azonosulni, így több emberhez jutna el a kampány híre. Negyedik javaslatként pedig fontosnak tartanám, ha a saját, már meglévő óriási adatbázisukat nemcsak a kampány elindulásakor használnák ki, hanem folyamatosan, közben is, és az utókommunikációban is. Összegezve, a Profession.hu nem használja ki a marketingkommunikációs lehetőségei körét. Az általam összefoglalt javaslatok mindegyike olyan, amely nem feltétlenül igényel több, és nagyobb erőforrást, mégis ismertebbé és hitelesebbé tenné a márka CSR tevékenységeit. Úgy gondolom, hogy piacvezető állásportálként elengedhetetlen, hogy a Profession.hu, ne foglalkozzon a munkaerőpiachoz kapcsolódó fontos ügyekkel. A marketingkommunikációt tekintve, hangsúlyosabb szerepet kell, hogy nyilvánítson a vállalati társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos tevékenységeinek kommunikálására.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: corporate social responsibility, CSR, marketingkommunikáció, munkaerőpiac, társadalmi felelősségvállalás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:52
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:52

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet