Hallgatási szokások és marketingkommunikációs lehetőségek a rádiónál

Takács Anett (2022) Hallgatási szokások és marketingkommunikációs lehetőségek a rádiónál. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Záródolgozat Takács Anett 2022.pdf] PDF
Záródolgozat Takács Anett 2022.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Záródolgozatommal kapcsolatban tudtam, hogy a rádióról szeretnék írni, ugyanis ez a téma engem nagyon foglalkoztat, illetve tudtam azt is, hogy én Nyíregyházán a helyi rádiónál szeretném végezni a gyakorlatomat, hogy minél jobban belelássak a rádiózás életébe. Az elején már rengeteg gondolatom volt a témával kapcsolatban és mivel felvettek a Sunshine FM-hez dolgozni, így már meg is volt minden, hogy ez legyen a témám. Az elején rengeteget olvasgattam és kutattam, amivel elindulhattam a dolgozatom útján és felépítésén. A szekunder kutatásom során, sok számomra korábban nem ismert tényt tudhattam meg, például statisztikai adatot elemeztem a Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság honlapjáról melyet próbáltam megfejteni, ezzel párhuzamosan nemzetközi statisztikába is betekintettem és figyelembe vettem a kutatásom során. A történetéről is érdekes információkat tudtam meg, izgalmas volt olvasni a változásokat a legelső adások és a mostani adások között. A szakirodalmi áttekintés után bemutattam a Sunshine FM-et, mint Nyíregyháza helyi rádióját. Itt töltöttem a szakmai gyakorlatomat, ahol sok tapasztalatot szereztem a rádióról. A dolgozatomban felvázoltam a rádió működését és a munkakörömet érintő feladatokat. Elemeztem a 7P marketing-mix és SWOT analízis alapján. A primer kutatásom egy kérdőíves megkérdezés segítségével végeztem el. A kutatás nem volt reprezentatív, nem vonatkoztatható az alapsokaságra csak a kérdőívet kitöltők között vontam le a következtetéseket. Megvizsgáltam a rádióhallgatás szokásait, gyakoriságát. A felállított hipotéziseimet részben sikerült alátámasztanom, igaznak bizonyultak, mindezek mellett volt olyan, amiket sikerült megcáfolnom. A szekunder és a primer kutatásomat pedig összevetve egy még átfogóbb képet kaptam, hogy a rádiónak igenis még van jövője. Összeségében örülök, hogy egy olyan témát sikerült körül járnom, ami az emberek mindennapjaiban általában jelen van, folyamatosan változik és megújul, emellett pedig mindig érdekesnek találtam és szerettem volna a rádióval kapcsolatos ismereteimet tovább fejleszteni. Sok tanulságot tudok levonni a dolgozatomból, rengeteg mindent tanultam meg munkám során, amit úgy érzek a későbbiekben tudok majd kamatoztatni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Harsányi Dávid
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: kérdőíves felmérés, marketing, marketingkommunikáció, rádió, szakirodalmi kutatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:52
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:52

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet