The success factors of Small and Medium Enterprises in Hungary: An empirical mixed method research

Sagitova Adina (2022) The success factors of Small and Medium Enterprises in Hungary: An empirical mixed method research. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Adina Sagitova - Master Thesis Final.pdf] PDF
Adina Sagitova - Master Thesis Final.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

This research empirically examines the success variables for small and medium-sized enterprises. Specifically, this article aims to determine whether company age, human resource expenses, debt, venture capital investments, infrastructure, governmental interference, taxation, good customer communication channel, and productivity are success determinants for small and medium-sized enterprises (SMEs). On a data set of 123 Hungarian SMEs, the impacts were examined using an ordinary linear regression model. The findings indicate that human resource expenses, infrastructural development, globalization, governmental involvement, and SME investments have a favourable effect on business performance.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi Gazdaság és Gazdálkodás (angol)

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: human resource costs, Hungary, infrastructure, internationalization, investments, SME, state intervention
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:52
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 14. 10:30

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet