Kiss Martin Zoltán (2022) Sneaker marketing és fogyasztói trendek vizsgálata a generációk tükrében. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat-Kiss Martin ZHEDCO.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (6MB) |
Absztrakt (kivonat)
Kutatási területemként a jelenlegi cipőpiacon megfigyelhető trendeket választottam. Kutatásom tárgya a cipőpiacon belül sajátos kategóriát alkotó magas kereslettel rendelkező sportcipők, úgynevezett sneakerek keresleti oldalán megfigyelhető fogyasztói szokások mélyreható vizsgálata, elemzése szakirodalmi források, illetve saját primer kutatás segítségével. A sneakerpiac legújabb trendjein keresztül vizsgálom a sneakerek felé mutatott attitűdöket az egyes generációk tükrében. A szakdolgozatom elsődleges célja a sneakerek iránti kereslet és az online marketing eszköztára közötti kapcsolat vizsgálatán keresztül annak kutatása, milyen hatással lehet az online sneakermarketingnek és az általa átalakult trendeknek a vásárlók sneakerek felé mutatott attitűdjeire, vásárlási szokásaira. Célom vizsgálni a sportcipők megítélésével kapcsolatos generációs jellemzőket, valamint feltárni a fogyasztók attitűdjeit, szokásait, preferenciáit, a sportcipőkkel és a sneakervásárlás módjaival kapcsolatban. Az egyes cipőmárkák közül a Nike marketingtevékenységére fókuszálva, azt más márkákkal összevetve vonom le a márkával kapcsolatos következtetéseket, illetve a márka termékei iránti megnövekedett kereslet mögött húzódó feltételezett indokokat. Azon hipotéziseket igyekszem alátámasztani, hogy az online marketingnek eddig soha nem látott szerepe és hatása van a sneakermarketingre, a sneakerek piacára illetve népszerűségére nézve, valamint az egyes generációkra jellemző sajátosságok, a cipővásárlási szokásokban is egyértelműen megmutatkoznak. Kutatási kérdésemként azt vizsgálom, milyen új tendenciák figyelhetők meg a sneakerpiacon, milyen összefüggések húzhatók az egyes generációk sneakerfogyasztása és a sneaker marketing között, valamint milyen hatásai lehetnek az online marketing tartalmaknak a cipőfogyasztási szokásokra az egyes korcsoportok esetében.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | cipőpiac, fogyasztói igények, marketing, Nike, online marketing, sneaker |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 09:52 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 09:52 |
Actions (login required)
Tétel nézet |