Greenwashing a fast fashion világában

Kocsis Viktória Lilla (2022) Greenwashing a fast fashion világában. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of KocsisViktoriaLilla_MA168L_zarodolgozat_szerzoi.pdf] PDF
KocsisViktoriaLilla_MA168L_zarodolgozat_szerzoi.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a greenwashing, azaz a zöldrefestést mutatom be átfogóan, ezen belül is a fast fashion, magyarul gyors divat berkein belül, ami a mai modern világban már egy elterjedt, mondhatni bevált módszer, akár a marketingen, akár a kommunikáción és kereskedelmen belül is. Célom a bemutatásuk mellett megmutatni a kampányokon keresztül azt, hogyan sarkallják néha megtévesztő módszerekkel vásárlásra az embereket, illetve hogyan hat a környezetünkre társadalmilag és természetvédelem szemszögéből is. Felmerül majd kérdésként, hogy a jelenünkre, jövőnkre milyen befolyással bír ez a fajta reklám, és hogyan tudunk ezen változtatni. Vajon lehetséges egyáltalán a változás, a reformálás? Az elmúlt 20 évben a fenntarthatóság minden iparágba és ágazatba beépült az emberek egyre nagyobb környezettudatosságának köszönhetően. Emellett a tanulmányok is azt mutatják, hogy a fogyasztók hajlamosabbak egy olyan márkát elsőbbségben részesíteni a másikkal szemben, amelyik környezettudatos kommunikációt folytat. Sokkal pozitívabban ítélik meg azt a vállalatot, amelyik érzékenyen reagál a környezeti problémákra. A marketing kritikus szerepet játszik az vállalatok kommunikációjában, eladásaiban, így nemcsak a fogyasztók, hanem a társadalom számára is elengedhetetlen, hogy a gazdasági és társadalmi környezethez is igazodjon. Fontos, hogy tudja kezelni a mélyreható változásokat is és a fenntarthatóság szükségszerűségét is. Ennek hatására született meg a zöld marketing, a környezettudatosságnak a marketingmenedzsmentbe való beépítése. A zöld marketing bevezetése lehetőséget adott a vállalatoknak arra, hogy megtalálják az egyensúlyt a piaci lehetőségek és a társadalmi aggodalmak között.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kovács Ildikó
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: fast fashion, fenntartható fogyasztás, fenntarthatóság, greenwashing, pinkwashing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:52
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:52

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet