Kocsis Viktória Lilla (2022) Greenwashing a fast fashion világában. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
KocsisViktoriaLilla_MA168L_zarodolgozat_szerzoi.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban a greenwashing, azaz a zöldrefestést mutatom be átfogóan, ezen belül is a fast fashion, magyarul gyors divat berkein belül, ami a mai modern világban már egy elterjedt, mondhatni bevált módszer, akár a marketingen, akár a kommunikáción és kereskedelmen belül is. Célom a bemutatásuk mellett megmutatni a kampányokon keresztül azt, hogyan sarkallják néha megtévesztő módszerekkel vásárlásra az embereket, illetve hogyan hat a környezetünkre társadalmilag és természetvédelem szemszögéből is. Felmerül majd kérdésként, hogy a jelenünkre, jövőnkre milyen befolyással bír ez a fajta reklám, és hogyan tudunk ezen változtatni. Vajon lehetséges egyáltalán a változás, a reformálás? Az elmúlt 20 évben a fenntarthatóság minden iparágba és ágazatba beépült az emberek egyre nagyobb környezettudatosságának köszönhetően. Emellett a tanulmányok is azt mutatják, hogy a fogyasztók hajlamosabbak egy olyan márkát elsőbbségben részesíteni a másikkal szemben, amelyik környezettudatos kommunikációt folytat. Sokkal pozitívabban ítélik meg azt a vállalatot, amelyik érzékenyen reagál a környezeti problémákra. A marketing kritikus szerepet játszik az vállalatok kommunikációjában, eladásaiban, így nemcsak a fogyasztók, hanem a társadalom számára is elengedhetetlen, hogy a gazdasági és társadalmi környezethez is igazodjon. Fontos, hogy tudja kezelni a mélyreható változásokat is és a fenntarthatóság szükségszerűségét is. Ennek hatására született meg a zöld marketing, a környezettudatosságnak a marketingmenedzsmentbe való beépítése. A zöld marketing bevezetése lehetőséget adott a vállalatoknak arra, hogy megtalálják az egyensúlyt a piaci lehetőségek és a társadalmi aggodalmak között.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | fast fashion, fenntartható fogyasztás, fenntarthatóság, greenwashing, pinkwashing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 09:52 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 09:52 |
Actions (login required)
Tétel nézet |