Bernáth Vanda (2022) Borvásárlási és fogyasztási szokások vizsgálata a hazai piacon, kiemelve a Mátrai borokat. Külkereskedelmi Kar.
PDF
SZAKDOLGOZAT_Bernáth Vanda_2022.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A magyar bortermelésben és fogyasztásban a rendszerváltással új időszak kezdődött, ekkor újra fellendült a hazai borok iránti érdeklődés, valamint a bor kulturális, gasztronómiai és történelmi fontossága is újra előtérbe került a magyarok számára. Innentől egy fejlődési folyamat indult be a borturizmusban és újra divatossá váltak a magyar borok és a borvidékek. Szakdolgozatomban a magyar bormarketinget és annak eszközeit, a borkereskedelmet és ezen belül a borexportot ismertetem. Ezután a borturizmussal és a borturizmus ágaival folytatom. Dolgozatom második fele a hazai borrégiók bemutatásáról szól, melyben részletesen bemutatom a Magyarország területén elhelyezkedő összes borrégiót, majd borrégiónként lebontva bővebben ismertetem a borrégiók jellemzőit és sajátosságait, valamint borvidékeit. Ezt követi a magyar borvidék sajátosságainak ismertetése. Bemutatom a Mátrai borvidék jellemzőit és sajátosságait, továbbá készítek egy SWOT elemzést a Mátrai borvidékekre vonatkozóan. Ezen felül vizsgálom a fogyasztók online vásárlási szokásait is mind a borok általánosságban, valamint a mátrai borok esetében. Végül a primer kutatásom elemzésével zárom szakdolgozatom.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bor, borfogyasztás, bormarketing, borvásárlás, Mátrai borvidék |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 09:52 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 09:52 |
Actions (login required)
Tétel nézet |