A Vodafone Magyarország Zrt. marketingstratégiája

Vass Dóra Kata (2022) A Vodafone Magyarország Zrt. marketingstratégiája. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Vass Dóra Kata_SFS9P1.pdf] PDF
Szakdolgozat_Vass Dóra Kata_SFS9P1.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (849kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom megírásának célja az volt, hogy a tanulmányaim alatt szerzett marketingstratégiai tudásanyagra építkezve elemezzem a Vodafone Magyarország Zrt. által alkalmazott marketingstratégiát és szélesebb körben megismerjem az ügyfelekhez elért marketingstratégiai eszközöket. A dolgozat során elméleti áttekintésemre alapozva elvégeztem a telekommunikációs vállalat marketingstratégiai elemzését is, melynek eredményességét egy kvantitatív kutatásra alapozva mértem fel. Szakdolgozatomat a marketingstratégia meghatározásával kezdtem mely során bemutattam a forrásaim segítségével a SWOT-, STEEP analízis és a Porter-féle öt erő modell fogalmait, majd pedig a marketingkommunikáció elméleti hátterét szemléltettem. Ezt követően a marketingstratégia legfontosabb elemét mutattam be, a marketing-mix-et. A következő fejezetben pedig kifejezetten a szolgáltatásmarketing témakörét jártam körbe, hiszen az általam elemzett vállalat a szolgáltatása köré építi marketingstratégiáját. A folytatásban a Vodafone Magyarország Zrt. vállalatbemutatásával folytattam a szakdolgozatom megírását, és az általános jellemzők bemutatása után elvégeztem a marketingstratégiai elemzését a vállalatnak. Külső és belső környezeti elemzéssel kezdtem, ahol a külső környezeti vizsgálathoz a STEEP-elemzést használtam alapul, majd a belső környezeti vizsgálat során a Porter-féle öt erő modell szegmensei alapján vizsgáltam a telekommunikációs vállalatot. Végül pedig a szolgáltatásban használt marketing-mix elemeit ismertetve jellemeztem a vállalatra vonatkozó tulajdonságokat és megjelenésüket. A szekunder adatok bemutatása után a primer kutatási eredményeimet ismertettem. Primer kutatásként kérdőíves megkérdezést alkalmaztam. Kérdőívemet 132 fő töltötte ki, akik mind a Vodafone ügyfelei közé tartoznak, így a kutatásomat releváns adatokkal tudtam elkészíteni. A kutatás eredményeként megállapítható, hogy a Vodafone vállalatnak a marketingelérése nem hoz akkora eredményt amekkora mértékben célozzák a fogyasztókat. Napjaink felgyorsult világában jobban kell törekedni a reklámok pozícionálására, és az esetleges hibák megoldására, hogy a marketingkampányok még sikeresebbek és eredményesebbek legyenek. A vállalat által kínált szolgáltatás az emberek életében szinte már elengedhetetlen, hiszen a mindennapok során internetet használunk az oktatáshoz, a munkához és a kapcsolattartáshoz is, ezáltal a telekommunikációs vállalatok piaca mindig releváns lesz, azonban a fogyasztókhoz megfelelően célzott kommunikációval még szélesebb ügyfélkörre tehetne szert a vállalat. A kutatásom végeztével pedig az általam felállított hipotéziseket vizsgáltam meg.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Pápai Zoltán
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Belső
egyetemi adjunktus; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 7P modell, marketing-mix, szolgáltatásmarketing, telekommunikáció, vállalkozás marketingstratégiája, Vodafone Magyarország Zrt.
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:52
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:52

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet