A Vodafone Magyarország Zrt. marketingstratégiája

Vass Dóra Kata (2022) A Vodafone Magyarország Zrt. marketingstratégiája. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Vass Dóra Kata_SFS9P1.pdf] PDF
Szakdolgozat_Vass Dóra Kata_SFS9P1.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (849kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom megírásának célja az volt, hogy a tanulmányaim alatt szerzett marketingstratégiai tudásanyagra építkezve elemezzem a Vodafone Magyarország Zrt. által alkalmazott marketingstratégiát és szélesebb körben megismerjem az ügyfelekhez elért marketingstratégiai eszközöket. A dolgozat során elméleti áttekintésemre alapozva elvégeztem a telekommunikációs vállalat marketingstratégiai elemzését is, melynek eredményességét egy kvantitatív kutatásra alapozva mértem fel. Szakdolgozatomat a marketingstratégia meghatározásával kezdtem mely során bemutattam a forrásaim segítségével a SWOT-, STEEP analízis és a Porter-féle öt erő modell fogalmait, majd pedig a marketingkommunikáció elméleti hátterét szemléltettem. Ezt követően a marketingstratégia legfontosabb elemét mutattam be, a marketing-mix-et. A következő fejezetben pedig kifejezetten a szolgáltatásmarketing témakörét jártam körbe, hiszen az általam elemzett vállalat a szolgáltatása köré építi marketingstratégiáját. A folytatásban a Vodafone Magyarország Zrt. vállalatbemutatásával folytattam a szakdolgozatom megírását, és az általános jellemzők bemutatása után elvégeztem a marketingstratégiai elemzését a vállalatnak. Külső és belső környezeti elemzéssel kezdtem, ahol a külső környezeti vizsgálathoz a STEEP-elemzést használtam alapul, majd a belső környezeti vizsgálat során a Porter-féle öt erő modell szegmensei alapján vizsgáltam a telekommunikációs vállalatot. Végül pedig a szolgáltatásban használt marketing-mix elemeit ismertetve jellemeztem a vállalatra vonatkozó tulajdonságokat és megjelenésüket. A szekunder adatok bemutatása után a primer kutatási eredményeimet ismertettem. Primer kutatásként kérdőíves megkérdezést alkalmaztam. Kérdőívemet 132 fő töltötte ki, akik mind a Vodafone ügyfelei közé tartoznak, így a kutatásomat releváns adatokkal tudtam elkészíteni. A kutatás eredményeként megállapítható, hogy a Vodafone vállalatnak a marketingelérése nem hoz akkora eredményt amekkora mértékben célozzák a fogyasztókat. Napjaink felgyorsult világában jobban kell törekedni a reklámok pozícionálására, és az esetleges hibák megoldására, hogy a marketingkampányok még sikeresebbek és eredményesebbek legyenek. A vállalat által kínált szolgáltatás az emberek életében szinte már elengedhetetlen, hiszen a mindennapok során internetet használunk az oktatáshoz, a munkához és a kapcsolattartáshoz is, ezáltal a telekommunikációs vállalatok piaca mindig releváns lesz, azonban a fogyasztókhoz megfelelően célzott kommunikációval még szélesebb ügyfélkörre tehetne szert a vállalat. A kutatásom végeztével pedig az általam felállított hipotéziseket vizsgáltam meg.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 7P modell, marketing-mix, szolgáltatásmarketing, telekommunikáció, vállalkozás marketingstratégiája, Vodafone Magyarország Zrt.
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:52
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:52

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet