Márton Miklós (2022) Marketing és a vírus hatása a Duty Free boltban. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_Márton Miklós.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakmai gyakorlatomat a Magyar Duty Free Ker. Kft.-nél töltöttem, itt bepillantást nyerhettem a hazai Duty Free boltok mindennapos működésébe. Szakdolgozatomban a gyakorlatom során szerzett tapasztalataimat ötvözöm az általam készített mélyinterjúkból nyert információkkal, valamint a primer kutatásom eredményeivel. A dolgozatom első részében ismertetem a Duty Free boltok fogalmát és történelmét, valamint a Duty Free és Travel Retail szektort és annak neves vállalatait. A STEEP elemzés és a Porter féle versenyelemeken keresztül bemutatom a Duty Free és Travel Retail szektor makrokörnyezetét, illetve a Gebr-Heinemann német anyavállalat által üzemeltetett – Budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren található – Duty Free & Travel Value üzletek mikrokörnyezetét. Azután részletesen ismertetem a Budapesten található Heinemann Duty Free boltok jellegzetességeit, továbbá a a Heinemann Duty Free boltokban használt marketing típusok jellemzőit, úgy, mint a trade, brand, in store valamint online marketing. Vizsgálódásaim során az érdekelt, hogy vajon erre a speciális, utazás-centrikus iparágra hogyan hatottak a koronavírus járvány (COVID) következményei, a megváltozott utazási szabályozások és azok következtében (is) megváltozott vásárlási szokások. Korábban közzétett kutatási eredmények elemzése, valamint saját primer kutatásom következtetéseinek megosztása adja a szakdolgozatom fő vázát. Kutatásom során egyrészt alapvető képet szerettem volna kapni arról, hogy a COVID 5. hulláma után a válaszadók utazási és vásárlási szokásai hogyan alakulnak, továbbá specifikusan a Duty Free boltokban való vásárlásokra mennyire nyitottak.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | értékesítés, fogyasztó(k), kiskereskedelem, koronavírus-járvány (COVID-19), marketing, szolgáltatásmarketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 09:52 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 09:52 |
Actions (login required)
Tétel nézet |