Marketing és a vírus hatása a Duty Free boltban

Márton Miklós (2022) Marketing és a vírus hatása a Duty Free boltban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Márton Miklós.pdf] PDF
Szakdolgozat_Márton Miklós.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A szakmai gyakorlatomat a Magyar Duty Free Ker. Kft.-nél töltöttem, itt bepillantást nyerhettem a hazai Duty Free boltok mindennapos működésébe. Szakdolgozatomban a gyakorlatom során szerzett tapasztalataimat ötvözöm az általam készített mélyinterjúkból nyert információkkal, valamint a primer kutatásom eredményeivel. A dolgozatom első részében   ismertetem a Duty Free boltok fogalmát és történelmét, valamint a Duty Free és Travel Retail szektort és annak neves vállalatait. A STEEP elemzés és a Porter féle versenyelemeken keresztül bemutatom a Duty Free és Travel Retail szektor makrokörnyezetét, illetve a Gebr-Heinemann német anyavállalat által üzemeltetett – Budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren található – Duty Free & Travel Value üzletek mikrokörnyezetét. Azután részletesen ismertetem a Budapesten található Heinemann Duty Free boltok jellegzetességeit, továbbá a a Heinemann Duty Free boltokban használt marketing típusok jellemzőit, úgy, mint a trade, brand, in store valamint online marketing. Vizsgálódásaim során az érdekelt, hogy vajon erre a speciális, utazás-centrikus iparágra hogyan hatottak a koronavírus járvány (COVID) következményei, a megváltozott utazási szabályozások és azok következtében (is) megváltozott vásárlási szokások. Korábban közzétett kutatási eredmények elemzése, valamint saját primer kutatásom következtetéseinek megosztása adja a szakdolgozatom fő vázát. Kutatásom során egyrészt alapvető képet szerettem volna kapni arról, hogy a COVID 5. hulláma után a válaszadók utazási és vásárlási szokásai hogyan alakulnak, továbbá specifikusan a Duty Free boltokban való vásárlásokra mennyire nyitottak.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: értékesítés, fogyasztó(k), kiskereskedelem, koronavírus-járvány (COVID-19), marketing, szolgáltatásmarketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:52
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:52

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet