Kit nevezünk sztárnak?

Czunyi Réka (2022) Kit nevezünk sztárnak? Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_2022_Czunyi Réka.pdf]
Előnézet
PDF
Szakdolgozat_2022_Czunyi Réka.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról (1).pdf] PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról (1).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (762kB)

Absztrakt (kivonat)

Témámnak a sztárság kérdéskörét választottam, mégpedig azért, mert meglátásom szerint a média jelentős része figyelmet fordít e területre, illetve a sajtó és a közszolgálati médiumok esetében egyaránt foglalkoztatott téma. Rendkívüli aktualitása mellett vitatott tárgykörnek gondolom. Az angolszász kultúraszociológiában a hírességek tanulmányozása egészen a 60-as évekig vezethető vissza. Azóta izgatja a kutatókat a kérdés, hogy az emberek vajon miért érdeklődnek ennyire a sztárok iránt. Magyarországon a tudósok nem foglalkoznak számottevően ennek az ügynek a vizsgálatával, azonban szakirodalmi tudásommal és fókuszcsoportos vizsgálataim feldolgozásával igyekeztem egy értékes irományt konstruálni. Dolgozatomban egy átfogó kérdéskört határoztam meg, amelyet egy mondattal körül lehet ölelni; kit nevezünk sztárnak? A hitelesség érdekében természetesen a tavalyi esztendőt tekintettem lezáró évnek. A kutatásom során egyaránt fontosnak tartottam, hogy olyan csoportokat vizsgáljak, akikkel könnyedén, szinte fél szavakból is megértjük egymást, hiszen így tudtam a legpontosabban rögzíteni a gondolatokat. A Z generációt, azaz a saját korosztályomat vettem alapul.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Bajomi-Lázár Péter
Belső
főiskolai tanár; Kommunikáció Tanszék; KKK
Bakes Anett Ildikó
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitalizáció, fogyasztói társadalom, média, online kommunikációelmélet, televízió
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:52
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:52
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/41581

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet