Czunyi Réka (2022) Kit nevezünk sztárnak? Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
Szakdolgozat_2022_Czunyi Réka.pdf Download (1MB) | Előnézet |
PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról (1).pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (762kB) |
Absztrakt (kivonat)
Témámnak a sztárság kérdéskörét választottam, mégpedig azért, mert meglátásom szerint a média jelentős része figyelmet fordít e területre, illetve a sajtó és a közszolgálati médiumok esetében egyaránt foglalkoztatott téma. Rendkívüli aktualitása mellett vitatott tárgykörnek gondolom. Az angolszász kultúraszociológiában a hírességek tanulmányozása egészen a 60-as évekig vezethető vissza. Azóta izgatja a kutatókat a kérdés, hogy az emberek vajon miért érdeklődnek ennyire a sztárok iránt. Magyarországon a tudósok nem foglalkoznak számottevően ennek az ügynek a vizsgálatával, azonban szakirodalmi tudásommal és fókuszcsoportos vizsgálataim feldolgozásával igyekeztem egy értékes irományt konstruálni. Dolgozatomban egy átfogó kérdéskört határoztam meg, amelyet egy mondattal körül lehet ölelni; kit nevezünk sztárnak? A hitelesség érdekében természetesen a tavalyi esztendőt tekintettem lezáró évnek. A kutatásom során egyaránt fontosnak tartottam, hogy olyan csoportokat vizsgáljak, akikkel könnyedén, szinte fél szavakból is megértjük egymást, hiszen így tudtam a legpontosabban rögzíteni a gondolatokat. A Z generációt, azaz a saját korosztályomat vettem alapul.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | digitalizáció, fogyasztói társadalom, média, online kommunikációelmélet, televízió |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 09:52 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 09:52 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/41581 |
Actions (login required)
Tétel nézet |