Adatminőségi teljesítményértékelés 4PL szolgáltató közreműködésével

Széles Gréta Gabriella (2022) Adatminőségi teljesítményértékelés 4PL szolgáltató közreműködésével. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of ADATMINŐSÉGI TELJESÍTMÉNYÉRTÉKELÉS 4PL SZOLGÁLTATÓ KÖZREMŰKÖDÉSÉVEL -szakdolgozat - Széles Gréta Gabriella.pdf] PDF
ADATMINŐSÉGI TELJESÍTMÉNYÉRTÉKELÉS 4PL SZOLGÁLTATÓ KÖZREMŰKÖDÉSÉVEL -szakdolgozat - Széles Gréta Gabriella.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. Május 08..

Download (1MB)
[thumbnail of titkosítási klrelem nyilatkozata.pdf] PDF
titkosítási klrelem nyilatkozata.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (185kB)
[thumbnail of 2. Melléklet - Modellezés folyamatának részletei - Elhajózási adat megfelelőség.pdf] PDF
2. Melléklet - Modellezés folyamatának részletei - Elhajózási adat megfelelőség.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. Május 08..

Download (73kB)
[thumbnail of 1. Melléklet -  Modellezés folyamatának részletei - Valós idejű árufelvételi adat megfelelőség.pdf] PDF
1. Melléklet - Modellezés folyamatának részletei - Valós idejű árufelvételi adat megfelelőség.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. Május 08..

Download (70kB)
[thumbnail of 3. Melléklet - Adathalmaz kiszámításának folyamata.pdf] PDF
3. Melléklet - Adathalmaz kiszámításának folyamata.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. Május 08..

Download (53kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban egy olyan tárgykört szándékozok megvizsgálni, amely az ellátásilánc-menedzsment területén jelenleg létfontosságú szerepet tölt be. Témám középpontjában az adatminőség, mint KPI (Key Performance Indicator) azaz fő teljesítménymutató áll, melyet egy vállalati példa segítségével szeretnék megvizsgálni. Egy multinacionális szállítmányozói vállalat, a DSV A/S kiemelt globális ügyfelének nyújtott adatminőségi teljesítmény tényezőit, kritériumait és körülményeit szeretném bemutatni. A témát speciálissá teszi az, hogy az adott kiemelt ügyfél a szállítmányozói vállalatot és annak teljesítményét egy 4PL cég által értékeli, így vizsgálati kérdésem a 4PL partner szerepére irányul a DSV adatminőségi KPI teljesítmény eredményében. Ennek értelmében szeretném megvizsgálni, hogy ha a 4PL cég kizárásra kerül az együttműködésből, akkor a DSV adatminőségi teljesítménye jobb eredményt érne-e el, mint a 4PL cég bevonásával, azaz a jelenlegi együttműködésnek megfelelően. Célom, hogy megállapítsam, mely tényezők milyen mértékben vannak negatív befolyással a DSV adatminőségi teljesítményére a kiemelt ügyfél esetén és ezen megállapításokat felhasználva javaslatokat tegyek az adatminőségi szolgáltatás optimalizálására és fejlesztésére. Szakdolgozatom felépítése két fő részből áll. Az első rész tartalmazza az elméleti áttekintést, amely a vizsgálati témámhoz kapcsolódó és annak megértéséhez elengedhetetlen területek értelmezését foglalja magába. Ezen területek az adatminőség és annak jelentősége az ellátásilánc-menedzsmentben, majd a logisztikai szolgáltatók, ezután a Control Tower szolgáltatás és végül az elektronikus adatcsererendszer, az ún. EDI. Az elméleti témakörök áttekintése után a vizsgálati kérdés és az ahhoz kapcsolódó folyamatok bemutatása következik, majd az általam végzett ok-okozati elemzés és modellezés szemléltetése. Szakdolgozatom gyakorlati részét képezi egy hibafa-elemzés is annak érdekében, hogy meghatározzam, mely tényezők befolyásolják negatívan az adatminőségi teljesítményt és ezekből, melyek adódnak a 4PL részvételéből, majd a megállapítások segítségével elvégzek egy modellezést a vizsgálati kérdésemnek megfelelően, miszerint ha a 4PL cég kizárásra kerül az együttműködésből, akkor a DSV adatminőségi teljesítménye jobb eredményt érne-e el, mint a 4PL cég bevonásával. Végül az elemzés és modellezés által megállapított következtetések és arra alapozott javaslattétellel zárom szakdolgozatomat. Vizsgálati módszereim az elméleti áttekintés során szekunder kutatás alkalmazásával, a gyakorlati rész folyamán pedig primer kutatási módszer alkalmazásával végeztem el szakmai tapasztalatom és belsős vállalati források alapján.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Horváth Annamária
Belső
főiskolai docens; Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék; KKK
Pauer Péter
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: adatminőség, control tower, EDI, ellátásilánc-menedzsment, logisztikai szolgáltatások
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:52
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:52

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet