Uttó Valentina (2022) Aktuális fogyasztói trendek az e-kereskedelemben. Faculty of International Management and Business.
![]() |
PDF
Aktuális fogyasztói trendek az e-kereskedelemben - Szakdolgozat - Uttó Valentina.pdf Hozzáférés joga: Available at the computers of the University Download (3MB) |
Abstract
Diplomadolgozatom témája az aktuális fogyasztói trendek az e-kereskedelemben. Egy átfogó elméleti rész bemutatásán túl egy primer és egy szekunder kutatás eredményeit vizsgálva mutatom be a hazai online piacot meghatározó aktuális fogyasztói trendeket, vásárlói igényeket. Az alapvetően konzervatívnak tartott hazai fogyasztókat a 2020-as évben megjelent koronavírus járvány, illetve a vírushelyzet következtében kialakított korlátozások az online térbe kényszerítették, ezáltal előtérbe kerültek az e-kereskedelem szereplői. A mindennapi vásárlási és fizetési szokások megváltozása a webshopok számára is számos kihívást jelentett. Az üzemeltetők számára hatalmas lehetőség adódott azáltal, hogy egyre többen és többen választották, vagy kényszerültek az online vásárlásra. A vírushelyzet adta lehetőséget azonban csak azok a kereskedők voltak képesek kihasználni, akik a szükséges mértékben tudtak ez idő alatt fejlődni és változtatni. A korlátozások lazításával, a fizikai boltok újra nyitásával azonban a korábban megszerzett vevők megtartása és az új vásárlók bevonzása volt a legnehezebb feladat. Ez az időszak rámutatott arra, hogy van még fejlődési lehetőség a hazai piacon az online térben kereskedők számára. Annak köszönhetően, hogy egyre szélesebb körben terjedt el az online vásárlási tevékenység, egyre nehezebb egy tipikus vásárlói profil összeállítása. A pandémia következtében az idősebb korosztály is az e-kereskedelem irányába terelődött. Az elmúlt évek fellendülése ellenére számos fogyasztó bizonytalan az e-kereskedelmi árak, a kereskedő megbízhatóságát, a vállalkozás működését vagy a termék minőségét illetően. Személyes érintkezés hiányában a fogyasztó bizalmának megnyerése nehéz feladat a vállalkozások számára. Azok a kereskedők szerezhetnek versenyelőnyt és működhetnek a továbbiakban is sikeresen, akik hatékonyan reflektálnak az elmúlt időszakban kialakult megváltozott szükségletekre. Az aktuális e-kereskedelmi fogyasztói tendenciákat a vállalkozások és a fogyasztók oldaláról is szerettem volna megvizsgálni. Diplomadolgozatom a fogyasztói vásárlási szokások vizsgálata mellett kitér az e-kereskedelmi tevékenységet végző vállalkozások működését meghatározó tényezőkre, és arra, hogy a folyamatos változások, felmerülő igények hogyan alakítják a cégek működését. Kutatásom célja az online térben vásárlók szükségleteinek, vásárlási szokásainak megismerése, a hazai vásárlói igények feltárása és az aktuális fogyasztói trendek tanulmányozása. Az online kutatások, publikációk és cikkek alapján szerzett információk, a mélyinterjú, valamint a kérdőíves felmérés ismertetését követően a dolgozatomban bemutatott trendek, igények és szokások megismerését követően javaslatot teszek az e-kereskedelmi vállalkozások sikeres tényezőivel kapcsolatban.
Institution
Budapest Business University
Kar
Faculty of International Management and Business
Department
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
UNSPECIFIED
Szak
Item Type: | Thesis (UNSPECIFIED) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, fogyasztói igények, internetes értékesítés, online értékesítés, online marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Depositing User: | Archive User |
Date Deposited: | 2022. Oct. 11. 09:52 |
Last Modified: | 2022. Oct. 11. 09:52 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |