Aktuális fogyasztói trendek az e-kereskedelemben

Uttó Valentina (2022) Aktuális fogyasztói trendek az e-kereskedelemben. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Aktuális fogyasztói trendek az e-kereskedelemben - Szakdolgozat - Uttó Valentina.pdf] PDF
Aktuális fogyasztói trendek az e-kereskedelemben - Szakdolgozat - Uttó Valentina.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)

Absztrakt (kivonat)

Diplomadolgozatom témája az aktuális fogyasztói trendek az e-kereskedelemben. Egy átfogó elméleti rész bemutatásán túl egy primer és egy szekunder kutatás eredményeit vizsgálva mutatom be a hazai online piacot meghatározó aktuális fogyasztói trendeket, vásárlói igényeket.   Az alapvetően konzervatívnak tartott hazai fogyasztókat a 2020-as évben megjelent koronavírus járvány, illetve a vírushelyzet következtében kialakított korlátozások az online térbe kényszerítették, ezáltal előtérbe kerültek az e-kereskedelem szereplői. A mindennapi vásárlási és fizetési szokások megváltozása a webshopok számára is számos kihívást jelentett. Az üzemeltetők számára hatalmas lehetőség adódott azáltal, hogy egyre többen és többen választották, vagy kényszerültek az online vásárlásra. A vírushelyzet adta lehetőséget azonban csak azok a kereskedők voltak képesek kihasználni, akik a szükséges mértékben tudtak ez idő alatt fejlődni és változtatni. A korlátozások lazításával, a fizikai boltok újra nyitásával azonban a korábban megszerzett vevők megtartása és az új vásárlók bevonzása volt a legnehezebb feladat. Ez az időszak rámutatott arra, hogy van még fejlődési lehetőség a hazai piacon az online térben kereskedők számára.   Annak köszönhetően, hogy egyre szélesebb körben terjedt el az online vásárlási tevékenység, egyre nehezebb egy tipikus vásárlói profil összeállítása. A pandémia következtében az idősebb korosztály is az e-kereskedelem irányába terelődött.   Az elmúlt évek fellendülése ellenére számos fogyasztó bizonytalan az e-kereskedelmi árak, a kereskedő megbízhatóságát, a vállalkozás működését vagy a termék minőségét illetően. Személyes érintkezés hiányában a fogyasztó bizalmának megnyerése nehéz feladat a vállalkozások számára. Azok a kereskedők szerezhetnek versenyelőnyt és működhetnek a továbbiakban is sikeresen, akik hatékonyan reflektálnak az elmúlt időszakban kialakult megváltozott szükségletekre.   Az aktuális e-kereskedelmi fogyasztói tendenciákat a vállalkozások és a fogyasztók oldaláról is szerettem volna megvizsgálni. Diplomadolgozatom a fogyasztói vásárlási szokások vizsgálata mellett kitér az e-kereskedelmi tevékenységet végző vállalkozások működését meghatározó tényezőkre, és arra, hogy a folyamatos változások, felmerülő igények hogyan alakítják a cégek működését.     Kutatásom célja az online térben vásárlók szükségleteinek, vásárlási szokásainak megismerése, a hazai vásárlói igények feltárása és az aktuális fogyasztói trendek tanulmányozása.   Az online kutatások, publikációk és cikkek alapján szerzett információk, a mélyinterjú, valamint a kérdőíves felmérés ismertetését követően a dolgozatomban bemutatott trendek, igények és szokások megismerését követően javaslatot teszek az e-kereskedelmi vállalkozások sikeres tényezőivel kapcsolatban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kopcsay László
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK
Steer Alex
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, fogyasztói igények, internetes értékesítés, online értékesítés, online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:52
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:52

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet