Vevői elégedettség mérésének jelentősége az egészségügyi szektorban

Lőkös Marcell (2022) Vevői elégedettség mérésének jelentősége az egészségügyi szektorban. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Vevői elégedettség mérésének jelentősége az egészségügyi szektorban.pdf] PDF
Vevői elégedettség mérésének jelentősége az egészségügyi szektorban.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (432kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom középpontjában a vevői elégedettség, s annak mérése volt. Arra keresem a választ, hogy a vevők hogyan fejtik ki az elégedettségüket, vagy nemtetszésüket a szolgáltató, gyártó felé. A témám választásában kiemelkedő szerepet játszott az, hogy érdekeltek az emberek elégedettségének kialakulása, viselkedésük megértése. Az egyetemen szerzett tanulmányaim során megismertem és betekintést kaptam a marketingbe és az ezzel járó dolgokba, és úgy véltem, hogy ezek függvényében remek választás lehet a vevői elégedettség mérés és a vele járó eredmények kiértékelésének megismerése. Ebben a témában, az életünk során számtalan alkalom adtán találkozunk az elégedettséggel és felmérések ezreivel, ezért is fogalmazódott meg bennem a kérdés, hogy vajon a cégek miként értelmezhetik, kezelhetik és mérhetik a vevői elégedettséget. Záródolgozatomban kitérek arra, hogy a múltban hogyan próbálták a kutatók meghatározni az elégedettséget, milyen feltevéseket hoztak létre, s ki hogyan értelmezte azt. Ezt követően megvizsgáltam az elégedettséget értékelő folyamatra nyújtott visszajelzésként, illetve egyszerű értékelő folyamatként is. Ennek értelmezéséhez, megint segítségül vettem a szakirodalmakat, s számos tudós keretén belül törekedtem meghatározni az értelmezéseket. Ezek után megpróbáltam választ keresni az elégedettség meghatározásának esetleges problémáira. Miután pontos képet kaptam a kutatók által meghatározott definíciók összetettségéről, záródolgozatomat a mérés elsajátításához szükséges alappírélekkel folytattam. Ebben a részben megtudhatjuk, hogy egy vállalatnak milyen céljai lehetnek, hogy a vásárlót maximálisan kielégítse. Megemlítem az igények fajtáit, s hogy ezeket hogyan lehet teljesíteni a jobb cél érdekében. Majd ezt követően ismertetem az általam is használt kérdőív útjáig bejárandó utat, bemutatom, hogy mi a különbség a szóbeli és írásbeli felmérések között, egyiknek, és másiknak milyen előnyei vagy hátrányai lehetnek alkalmazásuk során. Értékelő rendszerek fontosságára is kitérek, későbbiekben ismertetem az általam is használt mérési módszertant. Kérdőívem megalkotásához primer kutatást alkalmaztam és egy, az általam vizsgált céggel együttműködve készítettem elégedettség felmérést, melyeket különböző intézményeknek továbbítottunk kitöltésre, hogy taglalják az esetleges problémájukat. Törekedtem a kérdéseimet úgy feltenni, hogy a lehető legjobb választ kapjak az általam feltételezett problémákra. Kérdőívemet röviden ismertetve, a kutatásomat három szakaszra bontottam, ugyanis az első szakasz csak általános kérdésekre összpontosul, míg a második szakasz a teljesítésekkel, szerződésekkel kapcsolatos elégedettséget taglalja, és a harmadik szakaszom a kapcsolattartásra és a szakmai hozzáértésre kérdez rá. Hipotézisem során azt kutattam, hogy milyen az elégedettség az ügyfél és szervezet között, melyben nagy segítséget nyújt a kérdőívemet kitöltők válaszai. Végezetül, elemzésem és megszerzett ismereteim alapján javaslatokat tettem a cég fejlődése érdekében.  Úgy gondolom, hogy nincsen tökéletes cég, mindegyik vállalatnak van előnye és hátránya, ezért vizsgáltam kutatásom során a vevői visszajelzéseket és a folyamatos fejlődés elősegítése érdekében tett javaslataimmal remélem, hogy hozzájárultam a cég előrehaladásához és az ügyfél kör megtartásához illetve bővítéséhez.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Miskolczi Tibor András
Belső
Mesteroktató; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: 21. század, ábraelemzés, egészségügy, elégedettség, elégedettségvizsgálat, kérdőív
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:51
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:51

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet