A dm Kft. marketingkommunikációja a fogyasztói igények változásával

Takács Blanka Zsuzsanna (2022) A dm Kft. marketingkommunikációja a fogyasztói igények változásával. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of TakácsBlankaZsuzsannaFoszkC3J2DR.pdf] PDF
TakácsBlankaZsuzsannaFoszkC3J2DR.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (760kB)

Absztrakt (kivonat)

Napjainkban számos helyről vásárolhatjuk meg a mindennapi életünkhöz szükséges termékeket, emiatt már szinte elképzelhetetlen a vásárlók számára, hogy minden egyes fogyasztói cikket csupán egy-egy üzletben legyen lehetőségük beszerezni. Jelenleg egy olyan társadalomban élünk, ahol a gyártók és a kereskedők versenyt futnak egymással, hogy képesek legyenek kielégíteni a fogyasztói igényeket. Azonban ezek az igények nem csak a szükségleteket jelölik, hanem sokkal inkább már a státuszkülönbségek eléréséhez szükséges eszközöket. A fogyasztói társadalomnak számos előnye és hátránya van. Előnyként lehet tekinteni a fogyasztás növekedésére, amely pozitív gazdasági hatást vált ki. Emellett fontos megemlíteni, minél több üzlet, szolgálatatás áll rendelkezésre a vevők elvárásainak kielégítésére, az annál több munkahelyet jelent. A fogyasztóknak nagyobb és jobb hozzáférése van az árukhoz, ezt nevezzük fogyasztási választás szabadságnak. A fogyasztói társadalom számos pozitív hozadéka mellett muszáj megemlítenünk az ellenoldalát is. Első és legégetőbb hátránya a környezetszennyezés generálása. A fogyasztási cikkek gyártása, csomagolása, a termékek rövid élettartama mind hozzájárul ehhez a problémához. Ma már letőségünk van olyan termék vásárlására, mely környezetbarát, ezzel lassítva a szennyezést. Egy-egy termék utánajárása azonban sok időt igényel. Mégis van olyan vállalat hazánkban, amely kommunikációja segítségével felhívja a figyelmet a környezettudatosságra és az alternatív termékek fontosságára. Kutatásom célja, hogy szemléltessem, mennyire fontos egy vállalat kommunikációja a vevők felé. A fogyasztó számos helyen vásárolhat, olyan cégektől, melyek nem kezdeményeznek különösebb kommunikációt a vásárlóival. Pont ezért érdemesebb egy olyan helyen fogyasztóvá válnunk, ahol nagy hangsúlyt fektetnek a felénk irányuló kommunikációra. Egy olyan kiskereskedelmi vállalatot választottam dolgozatom bemutatásához, aminél ugyancsak cél a fogyasztók elvárásaink minél magasabb szinten való kielégítése, de szem előtt tartja a környezettudatosságot is és fontosnak tartja a marketingkommunikációt. Ez a vállalat Magyarország piacvezető drogériája, a dm Kft. A dolgozatomban arra keresem a választ, milyen törzsvásárlói eszközökkel alakít ki a dm hűségrendszert. Kvantitatív kutatást végeztem a témával kapcsolatban. Kutatásom során választ kerestem arra, hogy a megkérdezettek mennyire elégedettek a törzsvásárlói rendszerrel és mire használják fel pontjaikat. Kutatásom megírásával szeretném bizonyítani a vállalati kommunikáció fontosságát a marketingeszközökön keresztül. Emellett bemutatom, hogy napjainkban is jelentős a törzsvásárlói programok ereje. Szakirodalmi háttérnek elsődleges forrásként tekintek a dm hivatalos honlapjára. A vállalat weboldalán a Sajtószoba fülön keresztül a dm által közölt cikkek érhetőek el, melyekből informálódtam. Emellett számos szakirodalom segítségével mélyültem el a marketing és a marketingkommunikáció témakörében. Dolgozatom megírásához Dr. Fazekas Ildikó és Harsányi Dávid Marketingkommunikáció érthetően 2011-es kiadású könyvét választottam, valamint Bauer András – Berács József – Kenesei Zsófia Marketing alapismeretek (2007) oktatási anyagát. Napjainkban egy kereskedelmi vállalat marketingkommunikációjában elengedhetetlen a megfelelő kommunikációs eszközök alkalmazása, mivel egy jó üzenettel/szlogennel jelentősen növelni tudja a vásárlóinak számát. A kereskedelem folyamatosan változik, mivel a vásárlók igényei is változásban vannak, ezáltal a vállalatok megfelelő kommunikációja elengedhetetlen nemcsak a törzsvásárlók, hanem az új vásárlók felé. Kutatásomban bemutattam, hogy egy multinacionális nagyvállalat milyen eszközöket próbál alkalmazni a folyamatosan változó vásárlói trendek követésére, amihez megfelelően alakítja a marketingkommunikációját. Ennek keretében a dm nyomon követi a fogyasztók igényeit, és a termékkínálatát a vevők visszajelzései alapján alakítja.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Furcsa Laura
Belső
Adj.dr-i fok; Kommunikáció Tanszék; KKK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: fogyasztó(k), fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség, kommunikáció, marketingkommunikáció, reklám
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:51
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:51

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet