Hotorán Petra (2022) Vásárlási döntést befolyásoló tényezők- Miben és milyen mértékben változtak az élelmiszer vásárlási szokások a Covid-19 vírus megjelenése óta? Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Hotorán Petra- Záródolgozat ..pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szeretném összefoglalni a tanulmányozott témakört, és nagyvonalakban bemutatni az eredményeket, amiket sikerült feltárnom. A Covid-19 vírus miatt választottam a vásárlási szokásokat befolyásoló tényezők témakört, hiszen azt gondoltam nagy hatása volt a betegség megjelenésének a fogyasztókra, illetve az utána bekövetkező háborúnak és az infláció megjelenésének. A Steep elemzést összefoglalva a hazai élelmiszeriparról elmondtható, hogy nagyon sok jó termőfölddel rendelkezik, rengeteg gyümölcs, zöldség, gabona illetve állattenyésztésre alkalmas terület található Magyarországon. Ezen tényező lehetővé teszi, hogy a magyar gazdaságnak az élelmiszeripar jelentős szegmense legyen. A jövőbeli technológiai fejlesztések pedig mégjobban megkönnyítenék a gazdálkodók életét. Az infláció elleni védekezés szakaszában a kormány által bevezetett árstop a legújabb olyan élelmiszeriparra vonatkozó törvény mely segítséget nyújt a fogyasztóknak. Az iskolázottságot tekintve fejlődő ország vagyunk, hiszen egyre több a diplomás illetve a legkisebb végzettséget megszerzettek aránya is növekvő tendenciát mutat. A fogyasztók vásárlási szokásait megvizsgálva láthattuk, hogy nem is olyan egyszerű egy vásárlási folyamat, mint azt az ember gondolná. Számos olyan tényező van, ami befolyásolhatja a vásárlást már az első pillanattól kezdve. A magyar élelmiszeriparban nagy verseny látható az üzletláncok között, azonban elmondható, hogy a hazai kisebb üzletláncok kevésbé népszerűek illetve sikeresek, mint külföldi nagy társaik. Feltérképezésre kerültek a trendcsoportok is ahol vannak régebb óta jelen lévők és olyanok is amelyek feltörekvőek és újak. Vizsgálatuk fontos, hiszen számos trendcsoport rejt magába potenciált. Primer kutatásomban kiderült információk alapján a Covid-19 vírus utáni időszak nem igazán változtatta meg az emberek vásárlási szokásait. Az élelmiszer vásárlási szokások között a tudatosságban volt megfigyelhető változás, mi szerint az emberek többsége tudatosabban vásárol, mint előtte. Számítottam arra is, hogy többet vásároltak a vírus megjelenése után illetve arra is, hogy több tartós élelmiszert vásároltak be. Ez a feltételezésem azonban nem igazolódott be. Egy olyan javaslattételt fogalmaznék meg a záródolgozatom lezárásaként, mely számomra egy fontos pont az életben. Ez pedig nem más, mint az embereken való segédkezés amiben szerintem mindenkinek részt kellene vennie. Boldogságot okozhatunk vele másoknak, illetve saját magunknak is, azzal a tudattal, hogy valakinek mosolyt csaltunk az arcára. Fontos számomra, hogy támogassuk embertársainkat, és remélem a jövőben egyre többen szeretnének majd segíteni másokon.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | covid -19, élelmiszergazdaság, fogyasztási stratégiák, fogyasztói csoportok, fogyasztói magatartás, fogyasztói modell |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 09:51 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 09:51 |
Actions (login required)
Tétel nézet |