A dohánytermékekre vonatkozó reklámtilalmak, különös tekintettel a hevítéses-dohánytermékekre

Szép Szilvia (2022) A dohánytermékekre vonatkozó reklámtilalmak, különös tekintettel a hevítéses-dohánytermékekre. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szép Szilvia szakdolgozat.pdf] PDF
Szép Szilvia szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

A dohánytermékekre vonatkozó reklámtilalmak, különös tekintettel a hevítéses-dohánytermékekre Absztrakt Szakdolgozat címe: A dohánytermékekre vonatkozó reklámtilalmak, különös tekintettel a hevítéses-dohánytermékekre Szakdolgozat írója: Szép Szilvia Adatok: ·       Kommunikáció és Médiatudomány ·       Nappali képzés ·       NEPTUN kód: EFPM82 Szakdolgozat belső konzulense: Szabóné Nagy Judit Szakdolgozat külső konzulense: Balatoni Roland Szakdolgozat témája: Szakdolgozatom célja bemutatni a dohánytermékeket, azoknak tilalmát, és azon belül is inkább a hevítéses-dohánytermékekre koncentrálódok. Első dolgom bemutatni, hogy mi a reklám és mi is pontosan a reklámtilalom és ezt hogy lehet megvalósítani és miért is jött létre. Miután a dohánytermékeket bemutattam, kiemelve az új generációs termékeknek a megjelenését is, utána a reklám és PR szekcióban megjeleníthető tartalmakra térek ki és hogy mi is pontosan a tiltás célja és annak értelme. Felmérésem bemutatása közben többször is kiemeltem, hogy a legfontosabb kérdésem, hogy a reklámtilalmak valóban olyan hasznosak-e, mint amilyennek mondják őket annak céljából, hogy a dohányzók számának csökkentsék, és ezáltal megakadályozzák a korai elhalálozás és különböző betegségek kialakulását. A dohányzó kitöltők alapján felmértem, hogy ki milyen dohányterméket szív, ezzel is megállapítva, hogy inkább a hagyományos dohánytermékek azok, amik még mindig piacvezetőek, vagy a bizonyos körülményeknek köszönhetően már átvették-e a helyüket a hevítéses-dohánytermékek, de akár beszélhetünk az új generációs termékekről is egyaránt. További kérdésem volt még, hogy a teszt kitöltői hol találkoznak a leginkább reklámokkal, és ezen a reklámhordozó egységen találkoztak-e már dohányterméket megjelenítő reklámmal. A felmérés elősegítette a hipotézistáblázat kitöltését, de kiemelendő, hogy az adataimat a Központi Statisztikai Hivatal adataival összevetve töltöttem ki.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: dohánytermék(ek), füstmentes, internetes reklám(ok), rejtett reklám, reklám, reklámtilalom, szponzorálás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:51
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:51

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet