A kreatív írás szerepe a marketingben a Soter-Line Oktatási Központ példáján keresztül bemutatva

Boros Kitti Viktória (2022) A kreatív írás szerepe a marketingben a Soter-Line Oktatási Központ példáján keresztül bemutatva. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Boros-Kitti-Viktória-Záródolgozat.pdf] PDF
Boros-Kitti-Viktória-Záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban a marketing és a kreatív szakemberek kapcsolatát terveztem bemutatni a kreatív íráson keresztül. A marketing ismeretek és az alkotás iránti érdeklődés jól megfér egymás mellett, sőt előnyt jelent, mert akkor a szövegíró a hirdetés készítés első lépését, a márka és célcsoport elemzését jobban átlátja. Foglalkozását tekintve szövegíró bárkiből lehet, akár közgazdász, kommunikációs szakember vagy író, a legfontosabb, hogy legyen affinitása az íráshoz. A szövegírók általában kreatív csapatban dolgoznak, ahol grafikusokkal, designer-ekkel működnek együtt a kampányokon. Összehasonlítottam a kreatív írást és a szövegírást, de munkám során rájöttem, hogy a kreatív írás a szövegírás része, mondhatni alfaja, ahol több körülírást, érzelmet és akár fantasztikus elemet használnak, mint a „puszta” szövegírásnál. Elképzelésem szerint a szövegírás és a kreatív írás közötti átmenet egy skálán mozog, aminek az egyik végén a szövegírás van, ami lehet akár jogi szöveg is, a másik végén a kreatív írás, ahol az olyan művek születnek, mint a Csillagok háborúja. A skálán való mozgás segíti az írók munkáját, amikor van egy megrendelő, aki kreatív tartalmat szeretne a termékéről, akkor az szövegírásból és kreatív írásból is áll, vagyis ez a marketing szövegírás, a két műfaj találkozása.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Rimóczi Csilla
Belső
Adj.dr-i fok; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: kreatív, kreatív írás, marketingkommunikáció, szövegírás, szövegíró
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:51
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:51

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet