Kollár Zoltán (2022) Termelői Online Webáruház. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Feltölteni.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A kutatásom során a hazai agrárium helyzetét is vizsgáltam, melyben az Európai Uniós csatlakozásunk óta eltelt idő alatt nagy átalakuláson ment át. 2004-es csatlakozásunk után, az export és import termékeknek a be és ki áramlása a szabad piaci feltételeknek köszönhetően nagyban változtatta meg a termelők és a fogyasztók lehetőségeit. A különböző támogatásoknak köszönhetően, jelentős fejlődésen, ment át a hazai agrár piac. A fogyasztói és kínálati oldal eltérő igényeire is próbáltam figyelmet fordítani. A város helyi adottságait felmérve, amelyekből előnyt kovácsolva, a cég stratégiájába beépíteni. A szakdolgozatban egy kezdő online vállalkozás megtervezésével és felépítésével foglalkoztam. A vásárlási szokásoknak az átalakulását figyelembe véve, amelyben a Covid okozta járvány is nagy szerepet játszott. Az online térben történő vásárlások nagyban alakítják át a hagyományos értékesítési folyamatokat. Az elmúlt évek alatt szerzett munkatapasztalatomnak köszönhetően, jelentős ismeretet szereztem a különböző mezőgazdasági folyamatok terén. A növények termelése, előállítása, és értékesítés területén is. A kutatásom során, a helyi fogyasztók igényeinek a felmérésével próbáltam egy szemléletet kapni, hogy mik azok az igények, amelyeket szemelőtt kell tartani a vállalkozás indítása folyamán. Fontosnak tartottam, hogy az általam elképzelt vállalkozási formának, van e helyi igénye, amelyet érdemes fejleszteni és építeni. A kutatás során a vásárlások szokásairól, a termékek beszerzésének a gyakoriságáról, a zöldséges és gyümölcsök kiadásainak alakulásával is foglalkoztam. Remélem egy átfogó képet tudok bemutatni, hogy milyen átalakuláson mentek át a fogyasztói és keresleti oldal résztvevői. Milyen jövője lehet egy fiatal gazdálkodónak, aki innovatív vállalkozást szeretne indítani, egy alföldi településen.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | agrárgazdaságtan, agrárpiac, gazdasági válság, mezőgazdasági őstermelői tevékenység, online értékesítés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 09:50 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 09:50 |
Actions (login required)
Tétel nézet |