Termelői Online Webáruház

Kollár Zoltán (2022) Termelői Online Webáruház. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Feltölteni.pdf] PDF
Feltölteni.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A kutatásom során a hazai agrárium helyzetét is vizsgáltam, melyben az Európai Uniós csatlakozásunk óta eltelt idő alatt nagy átalakuláson ment át. 2004-es csatlakozásunk után, az export és import termékeknek a be és ki áramlása a szabad piaci feltételeknek köszönhetően nagyban változtatta meg a termelők és a fogyasztók lehetőségeit. A különböző támogatásoknak köszönhetően, jelentős fejlődésen, ment át a hazai agrár piac. A fogyasztói és kínálati oldal eltérő igényeire is próbáltam figyelmet fordítani.  A város helyi adottságait felmérve, amelyekből előnyt kovácsolva, a cég stratégiájába beépíteni.  A szakdolgozatban egy kezdő online vállalkozás megtervezésével és felépítésével foglalkoztam. A vásárlási szokásoknak az átalakulását figyelembe véve, amelyben a Covid okozta járvány is nagy szerepet játszott. Az online térben történő vásárlások nagyban alakítják át a hagyományos értékesítési folyamatokat.  Az elmúlt évek alatt szerzett munkatapasztalatomnak köszönhetően, jelentős ismeretet szereztem a különböző mezőgazdasági folyamatok terén. A növények termelése, előállítása, és értékesítés területén is.  A kutatásom során, a helyi fogyasztók igényeinek a felmérésével próbáltam egy szemléletet kapni, hogy mik azok az igények, amelyeket szemelőtt kell tartani a vállalkozás indítása folyamán. Fontosnak tartottam, hogy az általam elképzelt vállalkozási formának, van e helyi igénye, amelyet érdemes fejleszteni és építeni.  A kutatás során a vásárlások szokásairól, a termékek beszerzésének a gyakoriságáról, a zöldséges és gyümölcsök kiadásainak alakulásával is foglalkoztam.   Remélem egy átfogó képet tudok bemutatni, hogy milyen átalakuláson mentek át a fogyasztói és keresleti oldal résztvevői. Milyen jövője lehet egy fiatal gazdálkodónak, aki innovatív vállalkozást szeretne indítani, egy alföldi településen.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: agrárgazdaságtan, agrárpiac, gazdasági válság, mezőgazdasági őstermelői tevékenység, online értékesítés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:50
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:50

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet