Véber Cintia (2022) Influencer együttműködések a reklámpiacon. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Véber Cintia Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Ennek a tanulmánynak a célja az influencer marketing ismertetése, valamint reklámügynökségekkel való együttműködések vizsgálata volt. Ezek az együttműködések aránylag rövid ideje vannak jelen a magyar reklámpiacon, mégis amióta léteznek influencer együttműködések jelentős mennyiségű kampány zajlott le, és ezeknek az együttműködéseknek még koránt sincs vége. Ugyanakkor úgy gondolom, hogy az influencerek jelenléte már olyan szinten sokszorozódott, hogy a jövőben alaposan át kell gondolni, hogy milyen kampányok során kerülnek bevonásra, és milyen körülmények között. Dolgozatom során olyan szakirodalmi forrásokat kerestem, ami köthető az influencerek marketing tevékenyégeihez, valamint az ő behatásukra a mai társadalomban, olyan okból, ami megalapozza a korábbiakban tett feltételezéseimet, valamint a feltett kérdéseimet. Röviden bemutattam a Positive Adamsky reklámügynökséget, ahol szakmai gyakorlatomat töltöttem, ezáltal bele láttam abba, hogy hogyan folynak cégen belül a munkafolyamatok, és elsajátíthattam gyakorlatban is azt a tudást melyet egyetemi éveim alatt alapoztam meg. Kitértem arra is, hogy milyen módon működnek együtt az influencerek egyes ügynökségekkel, valamint, hogy milyen típusai vannak a véleményvezéreknek, és kikkel érdemes, vagy esetleg kevésbé érdemes együttműködni. Valamint kíváncsi voltam arra is, hogy hogyan vélekednek az influencerekről az átlag fogyasztók. Készítettem egy rövid kérdőívet melyben a hozzám közel álló személyek kifejtették általános véleményüket az influencerekről. Ez remek kiindulási alapként szolgált ahhoz, hogy összehasonlítsam egy átlagember, valamint egy marketing szakember véleményét, és levonhassam a következtetéseket. A dolgozatomban készítettem egy primer kutatást, melyben azokra a kérdésekre kerestem a választ, hogy hogyan működik együtt influencer és reklámügynökség, hogy megéri-e alkalmazni őket, valamint, hogy milyen behatással vannak a reklámszakmabeliekre, és az átlagemberekre egyaránt. A primer kutatáson belül, kvalitatív kutatás mellet döntöttem, és ezen belül is a mélyinterjús megkérdezést választottam. Úgy gondolom, hogy ebben a témában ezzel a kutatási módszerrel tudtam leginkább kideríteni, hogy milyen kapcsolatban állnak a szakemberek az adott tartalomgyártókkal. A dolgozatom elején feltettem olyan kutatási célokat, melyekre ezen oldalak során kerestem a választ. Úgy gondolom, hogy feltételezéseim nagyrésze beigazolódott. Legfőbb megállapításom az volt, hogy megéri influencereket alkalmazni, amennyiben a megfelelő célokat tűzzük ki velük kapcsolatban. A kampányok sikerességét mi sem mutatja jobban annál, hogy jelen pillanatban is rengeteg influencer kampány és megkeresés fut. Viszont, mint az élet minden területén itt is meg kell találni azt a tökéletes egyensúlyt, ami lehetővé teszi az influencerek és a marketing ügynökségek felhőtlen, sikerre vezető együttműködését.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | influencer, kvalitatív módszerek, marketing, online marketing, reklámügynökség |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 09:50 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 09:50 |
Actions (login required)
Tétel nézet |