A banki szféra tárgyalástechnikája

Szabó Erik (2022) A banki szféra tárgyalástechnikája. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of A banki szféra tárgyalástechnikája.pdf] PDF
A banki szféra tárgyalástechnikája.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szinopszis Számomra az emberekkel való kapcsolattartás, a prezentáció készség, a viselkedéskultúra és a protokoll a legfontosabb az üzleti életben. Ezen tulajdonságok hiánya, akár egy sikertelen tárgyaláshoz is vezethet. Már az első percekben eldőlhet az üzlet kimenetele, ezért fontos, hogy az ember felkészülve érkezzen egy tárgyalásra és minden szempontnak eleget tegyen. Szakmai gyakorlatomat a CIB banknál töltöttem, ahol sikerült eljutnom számos tárgyalásra, és tapasztalhattam, hogy az üzleti életben hogyan működnek a tárgyalások. Az ötletem itt született meg, hogy a különböző tárgyalások technikáját elemezzem és mutassam be, többféle szempont alapján. Sikerült néhány kurzust is elvégeznem, gondolok itt az asszertív kommunikációra, a helyes protokollra és a viselkedéskultúrára, vagy, hogy a külföldi ügyfelekhez hogyan kell alkalmazkodni, és ott milyen technikát és protokollt használunk. Miért mégis ezt választottam témámnak? Hiszen a banknál betekintést nyerhettem a hitelgaranciákba, részletesebben megismertem az inkasszót, a bankgaranciákat, amikből szintén írhattam volna a szakdolgozatom. Az egyetemen tanulunk tárgyalástechnikát, betekinthetünk abba, hogy hogyan működik az üzletkötés, sőt különböző módszereket is megtanítanak a gyakorlatokon. Meglepetésemre, egy igazi tárgyalás kevésbé hasonlít a könyvekből tanultakra. Az ok, amiért ezt a témát választottam pont az előbb felsoroltak között van. A különböző gesztusokkal, hangsúllyal vagy szavak használatával, akár a tárgyalás menetét is megváltoztathatjuk, amiket külön fogok hangsúlyozni a továbbiakban. Részt vettem egy magyar céggel való tárgyaláson és egy olyanon is, ahol a cégtulajdonos amerikai volt, továbbá, ami egy sikertelen üzletkötéssel záródott. Ezt a három tárgyalást szeretném kifejteni és hosszasan elemezni, valamint az előbb említett kurzusokra és felkészülésekre is kifogok térni, hiszen azok bevezetése és ismertetése nélkül a tárgyalás elemzése értelmét vesztené. Azért ezt a három tárgyalást választottam hosszasabb elemzésre, mert az egyik egy kisebb magyar informatikai cég, míg a másik egy nagyobb amerikai cég. A harmadik tárgyalásnál bemutatom, hogy miért volt sikertelen az üzletkötés, valamint egy olyan módszert is, amit szinte minden tárgyalásnál alkalmaztunk. Ez a tárgyalás volt az utolsó előtti amin részt vettem, és ha bár nem a mi hibánkból született a kudarc, mégis úgy éltem meg. Észlelhető, hogy akár a félreinformáltság és a mellébeszélés vagy a félreértés is olyan helyzethez vezethet, ahonnan már nem sikerül sikeresen távoznunk. Összességében a kutatómunkám és dolgozatom célja, hogy ismertessem a ma használt tárgyalástechnikákat mind a cégek és mind a bank oldaláról, a különböző felkészülési módszereket, az asszertív kommunikáció és a protokoll fontosságát, továbbá, hogy a ma használt technológiák mennyire segítik a tárgyalásra való felkészülést az üzleti életben. Szeretnék még írni a protokoll és a viselkedéskultúra fontosságáról, hogy ezek milyen fontos szerepet játszanak a tárgyalásokban, valamint, hogy ezek hiánya mennyire van jelen a mai üzleti életben. Gondolok itt az ültetésre, az öltözékre, magára a tárgyalás szervezésére és a vendégfogadásra. Ezeket külön-külön a tárgyalások meneténél nem írom le, hanem egy összegzést tartok ezekről a szempontokról. Ábrákat egyedül a protokollnál, valamint az asszertív kommunikációnál tudok használni, így a dolgozatomban ezekből nem sok fog előfordulni. A saját tapasztalataimat elemzem, és a saját, valamint a külső konzulensemmel egyeztetett gondolataimat fogom leírni. A dolgozatom végén írok egy összefoglalást, amiben a már említett tárgyalásokból levont tapasztalatokat fogom ismertetni. Természetesen szakirodalomból, online cikkekből, a kurzusból, amit elvégeztem és a saját tapasztalataimból írom a tanulmányomat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Bodnár László
Belső
óraadó tanár; Pedagógia Tanszék; KVIK
Tétényi Gergely
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bank- és hitelviszonyok, kétoldalú tárgyalás, tárgyalás, tárgyalástechnika, üzleti protokoll
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:50
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:50

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet