A közösségi média marketing hatékonysága a Tropicarium példáján keresztül

Bendesch Maja Virág (2022) A közösségi média marketing hatékonysága a Tropicarium példáján keresztül. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of BENDESCH MAJA ZÁRÓDOLGOZAT.pdf] PDF
BENDESCH MAJA ZÁRÓDOLGOZAT.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatomban először ismertettem az olvasóval, hogy napjaink legtermészetesebb eszköze az internet, hogyan született meg és vált a hétköznapi ember mindennapjainak és a cégek nélkülözhetetlen eszközévé. Ezután bemutattam a közösségi médiákat és a közösségi média marketing hatékonyságát és a hirdetések módjait vizsgáltam. A dokumentum első felében prezentáltam a legnépszerűbb és legtöbb felhasználóval rendelkező közösségi médiumokat majd ezután rátértem a közösségi média hirdetésekre és a legmodernebb hirdetési módra a fizetett influencer marketingre. Megnéztem az ilyen fajta marketing hatékonyságát. A dolgozatom második felében az ezt megelőző fejezeteket mutatom be gyakorlatban. Szakmai gyakorlatomat a Tropicarium falai között töltöttem és ennek példáján szeretném a modern marketing adta lehetőségeket szemléltetni, amit a cég is használt. Egy rövid, de annál érdekesebb cégtörténet után rátérek a marketing tevékenységeikre és a 7P marketing mix elemzést is elvégeztem a vállalatra vonatkozóan. Az ezt követő alfejezetben a cég SWOT elemzését írtam le, amiben feltüntettem az erősségeket, a gyengeségeket, a lehetőségeket, amivel fejlődhetne és végül a veszélyeket. Végeztem egy primer kutatást, amiben átfogó képet szerette volna kapni a látogatók közösségi média használatáról és arról, hogy honnan szerzik az információkat, illetve, hogy mit gondolnak a social média felületeken közölt tartalmakról és mire tartanának esetleg igényt, hogy milyen irányba fejlődhetne a cég. Ennek a kutatásnak az eredményét részletesen kielemezve megkaptam a válaszokat és az utána következő fejezetben javaslatokat tettem, amivel javíthatnának a megítélésen és kedvezhetnének a fogyasztók igényeinek kielégítésével maguknak is mivel ez nagyon érdekeltséget és nagyobb közösséget eredményezhet számukra, ezáltal több profithoz is juthatnak.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Miskolczi Tibor András
Belső
Mesteroktató; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: hirdetések, információszerzés, közösségi média, marketing, online marketing, szolgáltatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:50
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:50

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet