A Garamvári Szőlőbirtok digitális marketing kommunikációjának elemzése

Kiss Bálint (2022) A Garamvári Szőlőbirtok digitális marketing kommunikációjának elemzése. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Kiss Bálint_A Garamvári Szőlőbirtok digitális marketing kommunikációjának elemzése.pdf]
Előnézet
PDF
Szakdolgozat_Kiss Bálint_A Garamvári Szőlőbirtok digitális marketing kommunikációjának elemzése.pdf

Download (2MB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról - Kiss Bálint.pdf] PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról - Kiss Bálint.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (114kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat első fejezetében a digitális kommunikációval, valamint az online marketinggel foglalkozom részletesebben. Igyekszem feltárni, hogy mi lehet a kommunikáció célja, illetve hogyan kapcsolódik mindez a marketing területéhez, és annak milyen eszközeivel lehet elérni hatékonyan az embereket. Mivel a szakdolgozat témája elsősorban a digitális kommunikációt boncolgatja, ezért az online eszközökre jobban kitérek, a közösségi média felhasználási lehetőségeit alaposabban bemutatom. Az elméleti áttekintést követően, a második fejezetben a Garamvári Szőlőbirtok marketingkommunikációját, marketingtevékenységét elemzem részletesen. A Garamvári Szőlőbirtok egy három generációs családi vállalkozás, amely saját borok és pezsgők készítésével foglalkozik. Egy esettanulmányon keresztül szeretném bemutatni, hogy milyen lehetőségek rejlenek a közösségi média kommunikációban, így a márka marketing megjelenéseit helyezem fókuszba, a teljesség igénye nélkül. A kutatás során megvizsgáltam a vállalkozás Facebook, Instagram és YouTube csatornáit, ezen platformokon közzétett bejegyzéseit, továbbá a Szőlőbirtok honlapját annak érdekében, hogy a digitális kommunikációjukról teljes képet tudjak adni. Bemutatom a márkát, annak történetét, kommunikációs tevékenységét, illetve hogy milyen online kommunikációs eszközöket, üzeneteket használ célközönségének megszólítására.A saját kutatómunka kiegészítéseként készítettem egy mélyinterjút a Garamvári Szőlőbirtok egyik marketinges munkatársával, aki maximális rálátással rendelkezik a márka tevékenységeire, kampányaira nézve. A dolgozat célja, hogy egy átfogó elemzést adjon a digitális kommunikációról, a közösségi média marketingről, feltárja a Garamvári Szőlőbirtok marketingtevékenységében észlelt erősségeket, valamint hiányosságokat, és ötleteket adjon ezutóbbi javítására, hatékonyabbá tételére. A dolgozat záró fejezeteiben egy valós, kézzel fogható marketingterv létrehozására teszek kísérletet, részletesen kifejtve a fejlesztésre szoruló területeket, amely segítségével a választott vállalkozás hatékonyabbá teheti marketingkommunikációját az online térben.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Marton Gergely
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Máté Zoltán
Belső
főiskolai tanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitális marketing, esettanulmány, Garamvári Szőlőbirtok, közösségi média, marketingkommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:50
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:50
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/41509

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet