Kreatív szövegalkotás az ALD Automotive Magyarország Kft. példáján keresztül

Nagy Júlia (2022) Kreatív szövegalkotás az ALD Automotive Magyarország Kft. példáján keresztül. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Kreatív szövegalkotás az ALD Automotive Magyarország Kft. példáján keresztül.pdf] PDF
Kreatív szövegalkotás az ALD Automotive Magyarország Kft. példáján keresztül.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (536kB)

Absztrakt (kivonat)

Hosszabb ideje gondolkodtam, hogy az elsajátított tudást, amit az egyetemen és a munkahelyemen szereztem, hogyan tudom kamatoztatni a záródolgozatomban. Melyik terület lenne a legtökéletesebb, miben találom meg önmagam. Szerettem volna olyan témát választani, amely időszerű, amiben sok érdekesség rejlik és természetesen, ami engem is érdekel. Humán beállítottságú ember vagyok, aki szeret emberekkel együtt dolgozni és szereti kiírni és kimondani a véleményét. A választott témám a Kreatív szövegírás lett. Minden ember szereti a különleges dolgokat, ami megfogja őket, feldobja a szürke hétköznapokat. Kedvelik, ha elgondolkodtató cikket olvasnak, vagy amikor úgy érzik, mintha a saját gondolataik lennének papírra vetve. Nagyon fontos a véleménynyilvánítás, egy téma kielemzése. A mai világban mindenki lehet szövegalkotó, csak az nem mindegy, hogy milyen. Nagy lehetőség van a kezünkben, hiszen az online média világában, ha akár csak egy posztot is megosztunk, vagy történetet leírunk, sok emberhez eljuthat. Több célt is kitűztem magam elé a dolgozatommal kapcsolatosan. Szeretnék mélyebb betekintést nyújtani a kreativitás fogalmába. Abba, hogy milyen egy kreatív ember és hogy milyen faktorai vannak a kreativitásnak, amikre érdemes odafigyelni. Ezek rávilágítanak a legfőbb tulajdonságokra, amelyek a kreatív embereknél jelen van. Megoldást szeretnék találni arra a kérdésre, hogy a 21. században mi számít jó szövegnek? Milyen egy jó felépítésű cikk? A felgyorsult világunkban az emberi agy már nagyon sok információt figyelmen kívül hagy. Hogy lehet vajon a kiskapukat kinyitni és megragadni az emberek figyelmét? Mire van szüksége az olvasónak? Fontos pontja az esszémnek az is, hogy rávilágítsak a sikeres szöveg titkára. Nyilvánvalóan minden embernek más és más az ízlése, de vannak olyan trükkök, amelyek által a mondanivaló sok embert megfog és magával ragad. A reklámokban szereplő szöveg nagy hatást tud gyakorolni az emberekben. Szövegíróknak pedig nyilván azok a célkitűzéseik, hogy vonzó legyen az olvasó számára a cégük, feliratkozik-e hírleveleikre, bekövetik-e különböző social média platformokon és végezetül, hogy felveszi-e velük a kapcsolatot és vásárolnak-e tőlük. Véleményem szerint az a jó szövegíró, aki kitűnik a tömegből, mer nagyot álmodni, szókimondó. Fontos az is, hogy tudjon hatni az érzelmekre. A legtöbb embert ugyanis a szívén keresztül lehet megfogni. Mindenki máshogy hódít. Egy szövegíró, mondatokon keresztül. Ezek után szeretném bemutatni a céget, ahol dolgozom, majd egy kvalitatív kutatással szeretném boncolgatni a kreatív szövegírás témáját. Sok év tapasztalattal rendelkező interjú alanyom sok érdekességet és tudást megosztott velem, amivel sokkal mélyebben beleláthatunk a szövegírás rejtelmeibe.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Rimóczi Csilla
Belső
Adj.dr-i fok; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: 21. század, kreativitás, online reklám, reklámeszközök, szöveg
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:50
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:50

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet