Influencermarketing fogyasztói hatásának vizsgálata egy kávézó vendégei körében

Olexa Flóra (2022) Influencermarketing fogyasztói hatásának vizsgálata egy kávézó vendégei körében. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Záródolgozat- Olexa Flóra BGE FOSZK 2022 Kereskedelem és marketing.pdf] PDF
Záródolgozat- Olexa Flóra BGE FOSZK 2022 Kereskedelem és marketing.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A témám a közösségi média, az influencerek, az influencermarketing volt egy konkrét kávézó esetében. Bemutattam a közösségi médiát, annak jellemzőit, sajátosságait, elemeztem a két legtöbbet használt közösségi oldalt a Facebookot és az Instagramot.  Továbbá a hazai reklámköltés nagyságát és a médiafogyasztást hazánkban. Elemzem továbbá az ifluencerek csoportjait, munkavégzését. Bemutattam az influencer marketinget, annak pontos definícióját,  jogi szabályozását és a jogi mulasztások bírságainak nagyságát. Részletesen kifejtem a nano,mikro, középszintű, makro, mega és a hírességek csoportjai közötti különbségeket. Saját primer kutatást végeztem a kávézóban ahol dolgozom, hogy a felállított négy fő kérdéskört alá tudjam támasztani az elemzéssel. A felállított hipotézisek a következők: 1. A fogyasztók tisztában vannak az influencer szó jelentésével, 2. A kávézók esetében kevésbé hatásos az innfluencer marketing, mint az éttermek esetében, 3. Kávézók esetében a helyi eladásösztönzők (pl: POS anyagok egy termék fotóval) alkalmazása hatásosabb, mint az influencer bevonása, 4. Befolyásolja a fogyasztókat a közösségi médiában megjelenő vélemények egy kávézó kiválasztása során. Ezeket a hipotéziseket támasztom alá a kutatásom eredményeivel. Ezek elemzése a dolgozatom utolsó részében részletesen ki van fejtve és alá vannak támasztva a hipotézisek vagy az eredmény alapján ellenkező esetben meg vannak cáfolva.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Miskolczi Tibor András
Belső
Mesteroktató; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: digitális média, értékesítési csatorna, fogyasztás, marketingeszközök, marketingkommunikáció, vállalati marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:50
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:50

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet