Bertalan-Taylor Abigail Hannah (2022) A dōTERRA, mint vállalat, felépítése és működése. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Bertalan-Taylor Abigail Hannah - A dōTERRA, mint vállalat, felépítése és a működése.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomat a dōTERRA céggel, mint vállalkozás felépítése foglalkoztam, valamint a fogyasztói magatartás oldalról is vizsgáltam a témát. A szakirodalmi résszel indítottam a dolgozatomat, melyben a közismert és a dōTERRA cégre is illő MLM rendszer bemutatását ismertetettem, valamint kitértem a magyarországi jogi hátterére is. Mivel szervezetfejlesztési oldalról is szemléltettem a vállalatot, valamint a fogyasztói magatartást is vizsgáltam a dolgozat elemzési részében, így a szakirodalomban ezt a témát is vizsgálnom kellett. Ezek után a dōTERRA vállalat történetét, esszenciális olajainak bemutatásával foglalkoztam, különös tekintettel arra, hogy milyen hatással bírnak ezek az olajok az emberi szervezet egészségére,hiszen nem csak külső, hanem belső hatásuk is van. Mivel dolgozatom fő célja a vállalkozás felépítésének bemutatása és annak sikereinek ismertetése volt, ezért a továbbiakban a lehetőségeket taglaltam, hogy miképp épül fel a rendszer, milyen formában érdemes egy ilyen jellegű vállalkozást elindítani. A kutatói munka és a kapott eredmények elemzése, mindig időigényes, és komoly tudományos munka. A kutatói munkám kiinduló pontja az adott téma pontos meghatározása volt. A kutatási téma világos és pontos meghatározása után kerülhetett sor a kutatás megtervezésére és végrehajtására. A kutatói munkámat a primer és szekunder adatok kigyűjtésével készítettem. A szekunder adatok kigyűjtésével kezdtem el munkámat, mivel ezek könnyen beszerezhetőek és feldolgozhatóak. A kutató munkám másik nagyobb fázisában a kvantitatív kutatások közkedvelt módszerét alkalmaztam, melyhez kérdőíveket készítettem. Mivel dolgozatomban a dōTERRA vállalatot vizsgáltam, így egy erre épített kérdőívet állítottam össze, melyet a dolgozat melléklete tartalmaz. A kérdőíves kutatási módszer kiválóan meg tudta mutatni, a csoport véleményét az adott témában. Ennek a kutatásomnak a célja az volt, hogy a témában a csoport (a kérdőívet megválaszolók) véleménye, valamint az elvárásai a megoldással kapcsolatban mennyire állnak közel egyes szakemberek elképzeléseivel, avagy elvárásaival. Tehát dolgozatomat a szekunder adatok kigyűjtésével és feldolgozásával kezdtem, majd a kvantitatív kutatással folytattam, és annak kiértékelésével fejeztem be. Ennek a kutatásnak az eredményéről elmondható, hogy sokan ismerik a dōTERRA vállalatot, és többen alkalmazzák is az olajait, saját maguk és családjuk egészségének javítására, vagy megőrzésére. Elégedettség szempontjából is pozitív lett a kutatásom eredménye, ezzel a dolgozat elején felállított 1. hipotézisemet sikerült is igazolnom. A 2. hipotézisemben azt szerettem volna, ha beigazolódik, hogy többen ismerkednek a vállalat termékeivel és egyre többen szeretnének a vállalathoz csatlakozni, mint értékesítő, és ezáltal egy passzív jövedelemre szert tenni. Mint vállalkozás azonban, nagyon sokan tartanak belevágni, hiszen mint ahogy azt a szakirodalmi részben taglaltam, egy MLM rendszer szerint felépülő vállalkozásról beszélünk. Igaz nem igényel ez a fajta értékesítés semmi nemű előképzettséget, mégis kell, hogy aki ebbe belevág rátermettséget, és kitartást tanúsítson. A kérdőívem által kapott eredmények alapján, a legtöbben azért nem vágnak bele, mert nem érzik magukban az előbb leírtakat, vagy csak egyszerűen elutasítják a „piramis” jellegű értékesítést. Tehát összefoglalva a szakirodalmi áttekintés, és a kérdőív elemzés által beigazolódik, hogy ugyan egy nagyon szép vállalkozást lehet felépíteni, és sikereket lehet elérni a vállalatnál, mivel ezeket az olajokat egyre többen kedvelik, és használják, azonban az út melyen végig kell menni, és amin én is és a férjem is haladunk, olykor nehéz. De sok munka, kitartás és elhivatottság az olajok iránt meghozza / meghozta a gyümölcsét.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | értékközpontú vállalatirányítás, globális vállalatok, network marketing, szervezetfejlesztés, vállalatelemzés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 09:50 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 09:50 |
Actions (login required)
Tétel nézet |