Boros Dániel (2022) A magyar sportmarketing és szponzoráció. Külkereskedelmi Kar.
PDF
SZAKDOLGOZAT-Boros Dániel.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
Absztrakt (kivonat)
Napjainkban a sport arculata teljesen átformálódott. Amit 40-50 évvel ezelőtt egy átlagos délutánként lehetett volna leírni a helyi sportpályán, ahol a sportszeretők összegyűltek, hogy testi, valamint mentális egészségük megóvása érdekében végezzenek különböző gyakorlatokat, mára ezt egy sokkal összetettebb fogalomként lehetne jellemezni. Egyre nagyobb számokban mutatkozik meg a sport iránti érdeklődés. Megvásárlunk számtalan terméket: a szakirodalmat, hogy tanuljunk a sportról, az edző felszereléseket és ruházatot, hogy közelebb álljunk a professzionális sporthoz, kedvenc csapataink merchandise termékeit, hogy televízió előtt ülve vagy a helyszínen szurkolhassunk nekik, ezáltal a sport lett maga a termék.A 2000-es évektől kezdve a sport már egy több gazdasági szereplős multimédia iparág lett, amely nagy vonzerőt kínál a különböző vállalatok számára. Mindenki képviseltetni szeretné magát a sportban: egyéni versenyzőkön, csapatokon keresztül, rendezvényszervezőként vagy épp a stadionokban. Amely régen egy egyszerűen definiált, stabil környezet volt, az mára egy komplex technológiailag fejlett és folyamatosan változó iparág lett. A sportélmény rávilágított számos fogyasztói szokásra, ezáltal az elmúlt 5-10 évben egy automatizált, személyre szabott élményt kapnak a szurkolók a stadionokon kívül és azon belül is. A fejlett rajongói adatplatformoknak köszönhetően képesek lesznek hatékonyan beépíteni a különböző marketing eszközöket, a valós idejű marketingelemzést és az automatizált szegmentációt. Szakdolgozatomat a bevezetésben leírtak alapján végeztem el, számos szakirodalmat, szakdolgozatot, publicisztikát, tudományos cikket, újságcikket és internetes sajtóterméket vettem górcső alá. A dolgozatra kitűzött célokat elértem, a megvizsgálni kívánt területeken jelentős tapasztalattal lettem gazdagabb. A magyar sportmarketing fejlesztésének alapvető lépése lenne, hogy a sportban tevékenykedő vállalatok használják a marketing-mix elemeit, majd ezt követően a megfelelő sporttámogatási rendszer kialakítására is nagy hangsúlyt kellene fektetni. Kutatások alapján megállapítottam, hogy a magyar állam nagy szerepet vállal a sportszektor támogatásában, ezek alapján úgy gondolom, hogy a vállalatok szerepvállalására kellene nagy hangsúlyt fektetni. Egy marketingcég felállítása jó lehetőséget jelentene a szektor számára, amely átvállalná a szponzorációs feladatokat. Véleményem szerint a területet jól ismerő szakemberekből álló csoport jó menedzsere lehetne a szektor irányításának, akik segítenének megértetni a vállalatokkal a sportfinanszírozás jelentőségét és számukra is kedvező hatásait. Ezáltal a magyar sportszövetségek, sportolók és csapatok hosszú távú szerződéseket tudnának kötni és a megfelelő stratégia mellett gyors ütemben fejlődhetnének és versenyképesek lennének nemzetközi szinten és az olimpiákon is. A nagy méretű állami támogatásoknak köszönhetően a szektor jó kezekben van, azonban a vállalkozások szerepvállalása elengedhetetlen a hosszan tartó fejlődéshez a piacon. További kutatási irányt nyújthat a covid-helyzet okozta gazdasági változások hatása a következő évekre nézve, illetve társadalmi hatásai – hogyan és milyen mértékben változtak meg a sportolási, illetve sportfogyasztási szokások.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 7P modell, marketing, sportmenedzsment, sporttámogatás, szponzorálás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 09:50 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 09:50 |
Actions (login required)
Tétel nézet |