A Google Ads és Facebook hirdetési felületének elemzése A Shoe Manic webáruház példáján keresztül

Gáspár Réka (2022) A Google Ads és Facebook hirdetési felületének elemzése A Shoe Manic webáruház példáján keresztül. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of A-Google-Ads-és-Facebook-hirdetési-felületének-elemzése.pdf] PDF
A-Google-Ads-és-Facebook-hirdetési-felületének-elemzése.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (4MB)

Absztrakt (kivonat)

Összegzésképpen az mondható el, hogy a kérdőívet zömében nők, többnyire a 15-25 éves korosztály töltötte ki. Legtöbbjük érettségivel rendelkezik, és az Észak-Magyarországi régióban él. Döntő többségük a Facebook és Instagram közösségi média oldalakat használja, és a többség alapértelmezett keresője a Google. A kutatásban résztvevők többsége hallott már a Facebook hirdetési felületéről, valamint a Google Adsról is, de kevesen vannak, akik már használták is. Többségük úgy véli, hogy meglehetősen fontos egy vállalkozás számára a Facebookon való jelenlét, azonban az már kevésbé fontos, hogy hirdessenek is az említett platformon. A kitöltők szerint közepes fontossággal bírnak a Google termékekben elhelyezett reklámok, és közepesen addiktívnak találják a Google és Facebook hirdetéseket. Keresési szokásaikat illetően az mondható el, hogy többségük csak az első pár találatot nyitja meg, de többen vannak, akik az első oldalon megjelenített találatokat nézik végig. A válaszadók úgy vélik, egy hirdetés esetében ugyan annyira fontos a tartalom, mint a design, hiszen az egyik megfogja és odavonzza a tekintetet, míg a másik információval lát el. A Shoe Manic oldalt illetően arra az összegzésre juthatunk, hogy a kitöltők nagyjából fele ismeri az oldalt, vagy hallott már róla, azonban kevesen vannak, akik vásároltak is már innen. Azonban akik vásároltak, azoknak csak pozitív véleménye és tapasztalata van az oldallal kapcsolatban, mind a segítőkészség, pontosság, precizitás, szállítás és a termék minőségét illetően. A webshopot megbízhatónak találják. Ahogy korábban említettem, kutatásomat hipotézisek mentén építettem fel, és a kapott eredmények lehetővé teszik ezek értékelését. a hipotézisek során a következőt feltételeztem: HIPOTÉZIS1: A fogyasztók leginkább a Google keresőt használják a Bing keresővel szemben. Válasz: A kérdőívet 102-en töltötték ki, jelen esetben ez tekinthető sokaságnak. Közülük 78-an vannak, akiknek a Google az alapértelmezett böngészője, ami azt jelenti, hogy a kitöltők 76%-a használja a Google-t. A kapott eredmények alapján megállapítható, hogy az első hipotézis igaz. HIPOTÉZIS2: A legtöbb fogyasztó a Facebook fórumot használja gyakrabban, mint az Instagramot. Válasz: A sokaság jelen esetben is a 102 kitöltő. Közülük 91-en vannak, akik Facebookot használnak, és 82-en, akik Instagramot. Az eredmények alapján látható, hogy a Facebookot használó válaszadók vannak többen, így ez a hipotézis is igaz. HIPOTÉZIS3: A kitöltők többsége ismeri a Shoe Manic vállalatot. Válasz: A sokaság ebben az esetben is csakugyan a 102 fő. A kapott eredmények a következők: Az eredmények a következők: 102 kitöltőből 48-an ismerik az oldalt és a boltot, míg 54-en még nem hallottak róla. Habár a válaszok megoszlása meglehetősen szoros, ez a hipotézis mégis hamis, hiszen a válaszadók között többen vannak akik nem ismerik az oldalt, mint azok akik igen.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: 21. század, ábrák, clienting (ügyfélközpontú marketing), hirdetések, hirdetési tevékenység, közösségi média, weboldal
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:50
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:50

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet