A közösségi média megjelenése a sportkommunikáció területein

Drágár Dominika (2022) A közösségi média megjelenése a sportkommunikáció területein. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of A közösségi média megjelenése a sportkommunikáció területein.pdf] PDF
A közösségi média megjelenése a sportkommunikáció területein.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A témakör, amelyre a választásom esett az intenzíven fejlődő média és a tömegeket magával ragadó sport közötti kommunikáció vizsgálata. Ezen belül a sportolók, sportegyesületek közösségi média platformjain való megjelenése. A sport jelentős része egy nemzet kultúrájának, hiszen az élsportolók elismerésre méltó eredményeikkel az egész társadalomra példaértékű hatást gyakorolhatnak. Ezért fontos a versenyzők számára, hogy mit közvetítenek a társadalom felé, amit elsősorban a média által sugároznak. Ehhez szükség van a közszereplésre, amely kellő tapasztalattal és tárgyi tudással hatékony kommunikációt eredményez a közönséggel. Szerettem volna jobban bele látni abba, hogy a médiában megjelenő sportolók, sportcsapatok mennyire vannak tudatában a média működésének, mennyire használják célzottan, esetleg előnyükre tudják-e fordítani a közösségi médiát. Voltaképpen ahhoz, hogy a közvetített értékeik eljussanak a társadalom résztvevőihez szükséges a közszereplés és hogy tudatosan használják a médiát. A témát áthatóbban szerettem volna megismerni a sportvilág szereplőinek médiában / közösségi média szféráiban közvetített üzeneteiről és arról, hogy milyen hatást gyakorolnak a sportolók a közösségi médián keresztül a társadalomra, illetve, hogy a közösségi média hogyan befolyásolja a hazai sportvilág és szereplőinek az életét. Információt szerettem volna kapni arról, hogy a nemzeti sportolóink, csapataink milyen mértékben vesznek részt a közösségi kommunikációban, illetve mi jellemzi a médiához kapcsolódó hozzáállásukat továbbá, hogy a közösségi publikációs lehetőségek tekintetében az elmúlt időszakban/évtizedekben milyen szemléletváltás történt és ezeket a változásokat mennyire követik, vagy akarják bevonni az életükbe a sportolóink.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitális média, hivatásos sportolók, kommunikáció, közösségi média, média, sport
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:50
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:50

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet