A Coca-Cola PR-ja a célközönséggel és a közösségi médián keresztül

Polonkai Amanda (2022) A Coca-Cola PR-ja a célközönséggel és a közösségi médián keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Polonkai_Amanda_Szakdolgozat.pdf] PDF
Polonkai_Amanda_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (614kB)

Absztrakt (kivonat)

Elsősorban a bevezetésben leírt hipotéziseimet fogom megválaszolni a kutatásom alapján. Az első ilyen kérdésem úgy szól, hogy vajon az egyedülálló ízvilág vagy az elképesztő marketing stratégiája miatt választja ennyi ember nap mint nap a Coca-Cola termékeit? A releváns szakcikkek alapján elmondhatom, hogy valójában mindkét tényező jelentős szerepet játszik ebben a témában. Ezt azzal indoklom, hogy a Coca-Cola ízét idáig senki nem tudta utánozni többek közt ezért is van a cégnél a vásárlói hűség számomra elképesztő mértékben jelen. Ebből kifolyólag is nehéz az embereknek a Coca-Cola helyett egy másik helyettesítő terméket találni. Egyrészt ezzel indokolnám a feltett kérdésemre a választ, hogy ezek a tényezők nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy a vásárlók kosarába továbbra is Coca-Cola termék kerül. A marketing stratégiájára visszatérve kutatásom alapján elmondhatom, hogy ezen a szegmensen az egyik legjobban teljesítő vállalat. Ezt azzal indokolnám, hogy nagyon jól kihasználja a cég a lehetőségeit. Ezalatt egy McDonald’s-al kötött megállapodásra vagy számos promócióra gondolok. Például, mikor poharakat adtak a kóla mellé, többször még olyanok is megvásárolták a terméket, akikre egyébként ez nem volt jellemző. Tehát mindent egybe véve úgy gondolom, hogy mindkét tényező legalább ugyan olyan fontos szempont, ami miatt ennyi ember szereti és választja a Coca-Cola termékeit. A másik kérdés amire kutatásomban választ szerettem volna kapni az, hogy miért kedveli ennyivel több ember a Coca-Cola termékeit, mint a Pepsiét? A releváns szakcikkek tanulmányozása alapján elmondhatom, hogy itt igen csak sok tényező játszik közre attól független, hogy összetevőiben valójában alig tér el a két termék egymástól. Az egyik ilyen tényező, hogy a világ első kólája valójában a Coca-Cola volt többek közt ezért is fűzhették szorosabbra az emberek ezzel a márkával a kapcsolatot. Valamint azért is, mert számos világhírű kampánysikert tudhat magáénak a Coca-Cola a Pepsivel szemben. Valójában az is közre játszik, hogy a Coke sokkal többet fordít a marketingre, jótékonykodásra és szponzorációra egyaránt. Ezért is találkozhatnak többet az emberek a Coca-Cola logójával. Mint a Pepsiével. Mindent összevetve úgy gondolom, hogy ízben valóban nagyon kevés eltérés van a két termék között és szerintem a Coca-Cola annak köszönheti, hogy ennyivel több ember választja, mint a Pepsit, hogy előbb jelent meg riválisánál, ezzel egy bizonyos ragaszkodást kiváltva az emberekből, valamint a kiváló marketing stratégiájának a Pesiével szemben. A legutolsó kérdés, amire választ szerettem volna kapni, hogy valóban annyit tesz a Coca-Cola a környezetvédelemért és annyit jótékonykodik e, mint ahogy azt a reklámokból lehet hallani? A válaszom egy egyértelmű igen! Sőt, inkább azt mondanám, hogy többet. Mivel ezekkel az információkkal az ember nem találkozik a reklámokban se hirdetőtáblákon csak a termékekkel. Aki erről szeretne informálódni, annak bizony a cég honlapján utána kell olvasni. A Coca-Cola weboldala rengeteg kezdeményezésről és jótékonykodásról szóló cikket tartalmaz. Ott mindig tudunk a Coca-Cola éppen aktuális vagy legújabb környezetvédelemmel kapcsolatos cselekedeteiről olvasni. Egyszóval meglepve tapasztaltam, hogy a Coca-Cola mennyit teszt a környezetünk és bolygónk megóvásáért, és azt is, hogy mennyire keveset kommunikál ezekből a cselekedetekből az emberek felé. Ezt annak tudom be, hogy érthetően a cég elsőszámú szempontja termékeik eladása és az eladási szám állandó tovább növelése, amit termékeik reklámjával érhet el a lehető leghatékonyabban. Valamint a bevezető részben említettem, hogy azt gondoltam a Coca-Cola bevétele sokkal nagyobb, mint a Pepsié. Ez a hipotézisem megdőlt, hiszen mikor a két céget hasonlítottam össze kiderült, hogy ezt valójában rosszul gondolom. A szakcikkek alapján a Pepsi éves bevétele majdnem másfélszert nagyobb, mint a Coca-Colaé. Ez azzal indokolható, hogy a Pepsi jelen van az élelmiszer piacon pár termékével, míg a Coca- Cola csak az üdítőital szegmensen mozog. Azonban lenne pár javaslattételem is. Az egyik például az, hogy a Coca-Cola közvetíthetne az emberek felé több információt is a környezetvédelemmel kapcsolatos cselekedeteiről. Ez mindenképpen még pozitívabb színben tüntetné fel a céget, továbbá jót tenne a márka imázsának egyaránt. Elképzelhetőnek tartom, hogy ezzel az emberek figyelmét jobban felhívná a környezetvédelem fontosságára és ez a hozzáállása a cégnek tovább tudná növelni bevételeit főleg a mai egyre környezettudatosabb világban. A másik ilyen javaslatom pedig, hogy szerintem a Coca-Cola eladását az is tovább tudná növelni, ha néha egy fiatalabb néha egy idősebb generáció kedvelt hírességével reklámozná termékeit. Hiszen a mai internetközpontú világban, annyi ember követ hírességeket, akik hatással vannak rájuk, hogy más márkánál is megfigyeltem, hogy egy-egy hírességgel közös kollaboráció hatalmas sikereket hozott számukra. Igaz régebben a Coca-Cola használt hírességeket termékei reklámozására, de napjainkban ez nem egy gyakori jelenség a cégnél.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kriston Viktória
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szabóné Nagy Judit
Belső
Mesteroktató; Kommunikáció Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: célközönség, corporate social responsibility, kommunikáció, közösségi média, marketing, public relations
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:49
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:49

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet