Verseny a hazai lakberendezési piacon

Göndör Vanda (2022) Verseny a hazai lakberendezési piacon. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Göndör Vanda Szakdolgozat 2022_AVDH Sigh.pdf] PDF
Göndör Vanda Szakdolgozat 2022_AVDH Sigh.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozati szinopszis Készítő neve: Göndör Vanda Témavezető: Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet   A szakdolgozat munkacíme: Verseny a hazai lakberendezési piacon     Célkitűzés A dolgozat a hazai lakberendezési piacra igyekszik nagyobb rálátást adni, a hazai piacon folytatott versenyt elemzi egy globális áruházlánc, illetve egy kisebb hazai vállalat egyidejű működésével és vállalati felépítésük sajátosságainak bemutatásával.   A vizsgálat elvégzésének indoklása A kutatás célja, hogy felmérjem a hazai piacon kiélezett verseny mértékét, és hogy megvizsgáljam egy hazai kisvállalat életképességét a nagy globális cégek mellett. Milyen esélyekkel indulna egy új lakberendezési vállalat a piacon?   Elméleti háttér Nyomtatott dokumentumból kevés foglalkozik a jelenlegi piaci versennyel, azonban online cikkek nagyon jól összefoglalják a nagyvállalatok működését és versenyét akár hazánkban, akár nemzetközi piacon. Ezen szakirodalmak főként a globális cégek kiélezett versenyéről, különféle kampányaikról és megjelenéseikről, valamint aktuális hírekről írnak. Nagyon jól megismerhető általuk az itthon is jelen lévő nagyvállalatok részesedése, sikerüknek feltételezett titka. A hazai verseny nagyrészt a multinacionális vállalatok között folyik, viszont a kis cégek is az év minden napjára elegendő megkeresésről számolnak be. A kis vállalat sajátosságairól, működésének és szemléletének megismeréséhez elengedhetetlen volt primer kutatást végezzek források hiányában.   Módszerek Szekunder vizsgálatom fényt derít a magyar bútorpiacon történő értékesítésre, a két vállalat külső és belső környezeti tényezőinek sajátosságaira, a két aspektus egyidejű működésére és marketingtevékenységére. Kitérek az online és offline megjelenésekre és a kampányokban való szerepvállalás jelentőségére. Primer és primer kutatást – mélyinterjú - végzek a hazai fogyasztók bútorvásárlási és lakberendezési szokásainak megismerésére. Online kérdőívem célja, hogy megvizsgáljam a target vásárlók lakberendezési ismereteit, szokásait, felmérjem a fogyasztói igényeket. Valamint – a magyarok árérzékenysége miatt – kutatást végzek, hogy az ár miként befolyásolhatja az áruházválasztás menetét. Mindenféleképpen szeretném elemezni a célcsoportot, vagyis a kutatásomat segítő fogyasztókat földrajzi hely, korcsoport és nemek szerinti bontásban. Specifikusan kutatom a Pest megyei és vidéki lakosok üzletválasztási szokásait, az idősebb korosztály bútorvásárlásra való hajlandóságát, és az Ikea áruházak megítélését, miként vélekednek a kisebb és a nagyobb áruházak jelleméről.   Időzítés Bevezetés Témaválasztás 2021.09.01   Célmeghatározás 2021.09.01   A dolgozat felépítése 2021.09.01 Hazai lakberendezési piac A lakberendezés 2021.10.20   Hazai lakberendezési iparág 2021.10.20   Hazai lakberendezési piac 2021.10.20   Ikea 2021.10.05   Studio This 2021.11.15 Marketingstratégiák A marketing 2021.10.01   A marketingstratégia definíciója 2021.10.01   Marketingmix 2021.10.01   STEEP elemzés 2021.11.15   Versenykörnyezet 2021.11.15 Marketingkommunikáció Marketingkommunikáció 2022.02.05   Weboldal 2022.02.10   Kampányok 2022.02.15 Primer kutatás A kutatás körülményei 2022.03.29   Hipotézisek vizsgálata 2022.04.05 Javaslat   2022.04.10 Összezés   2022.04.10   Szakirodalom Flanders Investment & Trade (2020): FURNITURE MARKET IN HUNGARY Göndör Vanda (2021): Verseny a hazai lapberendezési piacon, TDK dolgozat Rekettye Gábor, Törőcsik Mária, Hetesi Erzsébet (2015): Bevezetés a marketingbe, Akadémia Kiadó

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Németh Petra Zsuzsanna
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Belső
egyetemi adjunktus; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: hazai piac, lakberendezés, marketing, marketingkommunikáció, verseny
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:49
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:49

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet