Göndör Vanda (2022) Verseny a hazai lakberendezési piacon. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Göndör Vanda Szakdolgozat 2022_AVDH Sigh.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozati szinopszis Készítő neve: Göndör Vanda Témavezető: Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet A szakdolgozat munkacíme: Verseny a hazai lakberendezési piacon Célkitűzés A dolgozat a hazai lakberendezési piacra igyekszik nagyobb rálátást adni, a hazai piacon folytatott versenyt elemzi egy globális áruházlánc, illetve egy kisebb hazai vállalat egyidejű működésével és vállalati felépítésük sajátosságainak bemutatásával. A vizsgálat elvégzésének indoklása A kutatás célja, hogy felmérjem a hazai piacon kiélezett verseny mértékét, és hogy megvizsgáljam egy hazai kisvállalat életképességét a nagy globális cégek mellett. Milyen esélyekkel indulna egy új lakberendezési vállalat a piacon? Elméleti háttér Nyomtatott dokumentumból kevés foglalkozik a jelenlegi piaci versennyel, azonban online cikkek nagyon jól összefoglalják a nagyvállalatok működését és versenyét akár hazánkban, akár nemzetközi piacon. Ezen szakirodalmak főként a globális cégek kiélezett versenyéről, különféle kampányaikról és megjelenéseikről, valamint aktuális hírekről írnak. Nagyon jól megismerhető általuk az itthon is jelen lévő nagyvállalatok részesedése, sikerüknek feltételezett titka. A hazai verseny nagyrészt a multinacionális vállalatok között folyik, viszont a kis cégek is az év minden napjára elegendő megkeresésről számolnak be. A kis vállalat sajátosságairól, működésének és szemléletének megismeréséhez elengedhetetlen volt primer kutatást végezzek források hiányában. Módszerek Szekunder vizsgálatom fényt derít a magyar bútorpiacon történő értékesítésre, a két vállalat külső és belső környezeti tényezőinek sajátosságaira, a két aspektus egyidejű működésére és marketingtevékenységére. Kitérek az online és offline megjelenésekre és a kampányokban való szerepvállalás jelentőségére. Primer és primer kutatást – mélyinterjú - végzek a hazai fogyasztók bútorvásárlási és lakberendezési szokásainak megismerésére. Online kérdőívem célja, hogy megvizsgáljam a target vásárlók lakberendezési ismereteit, szokásait, felmérjem a fogyasztói igényeket. Valamint – a magyarok árérzékenysége miatt – kutatást végzek, hogy az ár miként befolyásolhatja az áruházválasztás menetét. Mindenféleképpen szeretném elemezni a célcsoportot, vagyis a kutatásomat segítő fogyasztókat földrajzi hely, korcsoport és nemek szerinti bontásban. Specifikusan kutatom a Pest megyei és vidéki lakosok üzletválasztási szokásait, az idősebb korosztály bútorvásárlásra való hajlandóságát, és az Ikea áruházak megítélését, miként vélekednek a kisebb és a nagyobb áruházak jelleméről. Időzítés Bevezetés Témaválasztás 2021.09.01 Célmeghatározás 2021.09.01 A dolgozat felépítése 2021.09.01 Hazai lakberendezési piac A lakberendezés 2021.10.20 Hazai lakberendezési iparág 2021.10.20 Hazai lakberendezési piac 2021.10.20 Ikea 2021.10.05 Studio This 2021.11.15 Marketingstratégiák A marketing 2021.10.01 A marketingstratégia definíciója 2021.10.01 Marketingmix 2021.10.01 STEEP elemzés 2021.11.15 Versenykörnyezet 2021.11.15 Marketingkommunikáció Marketingkommunikáció 2022.02.05 Weboldal 2022.02.10 Kampányok 2022.02.15 Primer kutatás A kutatás körülményei 2022.03.29 Hipotézisek vizsgálata 2022.04.05 Javaslat 2022.04.10 Összezés 2022.04.10 Szakirodalom Flanders Investment & Trade (2020): FURNITURE MARKET IN HUNGARY Göndör Vanda (2021): Verseny a hazai lapberendezési piacon, TDK dolgozat Rekettye Gábor, Törőcsik Mária, Hetesi Erzsébet (2015): Bevezetés a marketingbe, Akadémia Kiadó
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | hazai piac, lakberendezés, marketing, marketingkommunikáció, verseny |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 09:49 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 09:49 |
Actions (login required)
Tétel nézet |