A magyar piacvezető bankok Facebook jelenléte 2022 első negyedévében

Gácsi Dorka Éva (2022) A magyar piacvezető bankok Facebook jelenléte 2022 első negyedévében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Gácsi Dorka Éva.pdf] PDF
Szakdolgozat_Gácsi Dorka Éva.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A záródolgozatomat az egy éves marketing gyakornokságom ihlette, amit az egyik legnagyobb banknál töltöttem. Ezalatt az idő alatt a vállalati oldalt képviseltem, viszont mindig is érdekelt, hogy a fogyasztókra milyen hatással van ez a fajta kommunikáció. Ezért a szakdolgozatom során arra próbálok választ találni, hogy hogyan lehetne sikeresebb módon kommunikálni a fogyasztókkal a közösségi médián keresztül, hogy még több ember pozitívan értékelje őket. Ennek érdekében végigmentem a számomra fontos elméleti tudnivalókon, ami az én esetemben a szolgáltatások ismertetése volt, ahol egyre mélyítve a témát elértem a bankokig, utána a marketingkommunikációt elemezve eljutottam az általam vizsgált Facebookig, és végül bemutattam a Magyarországon működő bankok helyzetét. Kettő saját elemzést is használtam, ami alapján elég információt gyűjtöttem ahhoz, hogy a hipotéziseimet igazolni vagy esetlegesen cáfolni tudjam.   Az elmélet és a gyakorlat alapján arra a következtetésre jutottam, hogy a Facebook egy megfelelő platform arra, hogy a bankok érdemi információkat adjanak át a fogyasztóknak, mert nagy közönséghez tudnak elérni és egy olyan oldalon történik mindez, ahol a közösségre koncentrálnak a felhasználók.   Az első hipotézisem szerint a piacvezető bank Facebook oldala a leghatékonyabb. Ez a gyakorlatban nem így alakult, mivel alacsony kedvelőszámmal rendelkeznek és kevesen reagálnak a tartalmakra, viszont ezt könnyen tudná orvosolni, ha a többi saját médiáján is hangsúlyozná, hogyha kedvelik az oldalt akkor kimagasló és exkluzív tartalmakhoz jutnak hozzá. A második hipotézisemben azt gondoltam, hogy a legnagyobb követőbázisú bank tudja a legnagyobb interakciókat elérni. Ez sem igazolódott be, mert sok olyan kedvelővel rendelkezik az oldal, akiknek nem elég releváns a tartalom. Ezért azt a javaslatot tettem, hogy a jövőben érdemes lenne a jelenlegi követőknek megismerni az igényeiket, hogy olyan tartalmakat nyújtsanak nekik, amivel minél több embert aktivizálhatnak. Az utolsó hipotézisem koncepciója az volt, hogy azok a személyek, akik nem követik a bankjukat kevésbé kötődnek érzelmileg hozzájuk és nem is szeretnék kedvelni az oldalukat. Sajnos igaznak bizonyult az állítás, de természetesen a jelenlegi elképzeléseiken lehet változtatni, sokan javasolták a nyereményjáték használatát, amivel szívesebben kezdenék el követni az oldalt.  Az összes banknál megoldásnak látom, hogy a meglévő ügyfeleik lojalitását is növelhetnék, ha nem csak az új vásárlóiknak biztosítanának kedvezményt, hanem hűségprogramot alakítanának ki a jelenlegi fogyasztóiknak.  Összességében úgy gondolom, hogy a bankok Facebookon történő megjelenéseik átgondoltak és túlnyomórészt minőségiek, viszont van még lehetőségük a további fejlődésre, hogy elsajátítsák azt a fajta kommunikációt, ami az ügyfeleiket igazán lojálissá teszi.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Banga Gergő
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Belső
egyetemi adjunktus; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bank, bankmarketing, közösségi média, marketing, marketingkommunikáció, szolgáltatásmarketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:49
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:49

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet