Gácsi Dorka Éva (2022) A magyar piacvezető bankok Facebook jelenléte 2022 első negyedévében. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_Gácsi Dorka Éva.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A záródolgozatomat az egy éves marketing gyakornokságom ihlette, amit az egyik legnagyobb banknál töltöttem. Ezalatt az idő alatt a vállalati oldalt képviseltem, viszont mindig is érdekelt, hogy a fogyasztókra milyen hatással van ez a fajta kommunikáció. Ezért a szakdolgozatom során arra próbálok választ találni, hogy hogyan lehetne sikeresebb módon kommunikálni a fogyasztókkal a közösségi médián keresztül, hogy még több ember pozitívan értékelje őket. Ennek érdekében végigmentem a számomra fontos elméleti tudnivalókon, ami az én esetemben a szolgáltatások ismertetése volt, ahol egyre mélyítve a témát elértem a bankokig, utána a marketingkommunikációt elemezve eljutottam az általam vizsgált Facebookig, és végül bemutattam a Magyarországon működő bankok helyzetét. Kettő saját elemzést is használtam, ami alapján elég információt gyűjtöttem ahhoz, hogy a hipotéziseimet igazolni vagy esetlegesen cáfolni tudjam. Az elmélet és a gyakorlat alapján arra a következtetésre jutottam, hogy a Facebook egy megfelelő platform arra, hogy a bankok érdemi információkat adjanak át a fogyasztóknak, mert nagy közönséghez tudnak elérni és egy olyan oldalon történik mindez, ahol a közösségre koncentrálnak a felhasználók. Az első hipotézisem szerint a piacvezető bank Facebook oldala a leghatékonyabb. Ez a gyakorlatban nem így alakult, mivel alacsony kedvelőszámmal rendelkeznek és kevesen reagálnak a tartalmakra, viszont ezt könnyen tudná orvosolni, ha a többi saját médiáján is hangsúlyozná, hogyha kedvelik az oldalt akkor kimagasló és exkluzív tartalmakhoz jutnak hozzá. A második hipotézisemben azt gondoltam, hogy a legnagyobb követőbázisú bank tudja a legnagyobb interakciókat elérni. Ez sem igazolódott be, mert sok olyan kedvelővel rendelkezik az oldal, akiknek nem elég releváns a tartalom. Ezért azt a javaslatot tettem, hogy a jövőben érdemes lenne a jelenlegi követőknek megismerni az igényeiket, hogy olyan tartalmakat nyújtsanak nekik, amivel minél több embert aktivizálhatnak. Az utolsó hipotézisem koncepciója az volt, hogy azok a személyek, akik nem követik a bankjukat kevésbé kötődnek érzelmileg hozzájuk és nem is szeretnék kedvelni az oldalukat. Sajnos igaznak bizonyult az állítás, de természetesen a jelenlegi elképzeléseiken lehet változtatni, sokan javasolták a nyereményjáték használatát, amivel szívesebben kezdenék el követni az oldalt. Az összes banknál megoldásnak látom, hogy a meglévő ügyfeleik lojalitását is növelhetnék, ha nem csak az új vásárlóiknak biztosítanának kedvezményt, hanem hűségprogramot alakítanának ki a jelenlegi fogyasztóiknak. Összességében úgy gondolom, hogy a bankok Facebookon történő megjelenéseik átgondoltak és túlnyomórészt minőségiek, viszont van még lehetőségük a további fejlődésre, hogy elsajátítsák azt a fajta kommunikációt, ami az ügyfeleiket igazán lojálissá teszi.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bank, bankmarketing, közösségi média, marketing, marketingkommunikáció, szolgáltatásmarketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 09:49 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 09:49 |
Actions (login required)
Tétel nézet |