A Wizz Air marketing stratégiájának vizsgálata a fogyasztói magatartás elemzésével

Mihály Zsanett (2022) A Wizz Air marketing stratégiájának vizsgálata a fogyasztói magatartás elemzésével. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Mihaly Zsanett_Wizz Air marketingkommunikacioja.pdf] PDF
Mihaly Zsanett_Wizz Air marketingkommunikacioja.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Az elmúlt évtizedek repüléssel kapcsolatos adatait megfigyelve igen változatos trendekre lehetünk figyelmesek. A Wizz Air által is alkalmazott fapados modell kifejezetten sikeresnek bizonyul a jelenlegi légi piacon, melyet tanúsítanak a társaság konzisztens sikerei a 2003-as alapítása óta. A szekunder kutatásban vizsgált adatok alapján a sikeres stratégia nagyban köszönhető a példaértékűen komponált marketingmixnek, melyhez hozzájárul marketingstratégia alapos szervezettsége, valamint a 7P modell különböző elemeinek magas szintű összehangoltsága, mely tényezők nem csupán segítik, hanem ki is egészíti egymást. Ezen részegységek közül kiemelkedő a tökéletesre fejlesztett árazási politika, az emberi tényezők hozzáértése és elkötelezettsége, amely hozzájárul továbbá a jól működő, főként online zajló marketingkommunikációhoz, valamint a fogyasztói elégedettségmérésben is kiemelkedő gördülékeny folyamathoz. A szekunder kutatást követően a Bevezetésben megfogalmazott hipotézisek megvalósulását online kérdőíves módszerrel készült primer kutatásban vizsgáltam a fogyasztói magatartás elemzésével. A kutatás eredményei alátámasztották, hogy a diszkont légitársaságok térnyerése az elmúlt évtizedekben elsősorban a kedvező árú repülőjegyeknek köszönhető, ezáltal a Wizz Air népszerűsége is ebben rejlik. Bizonyításra került továbbá a Wizz Air-nél megfigyelhető sikeres online marketingkommunikáció is, az ezen platformokon megfigyelhető magas elérések által. A társaság fenntarthatósági törekvéseinek a fogyasztói döntésben feltételezett pozitív befolyása a repülőjegy vásárlása során azonban megdőlt a kapott válaszok alapján, mely adatok javítására adott felvetésekre a dolgozat Javaslatok részében kitértem.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 7P modell, fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség, légiforgalom, légiközlekedés, marketingstratégiák
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:49
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:49

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet