Mihály Zsanett (2022) A Wizz Air marketing stratégiájának vizsgálata a fogyasztói magatartás elemzésével. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Mihaly Zsanett_Wizz Air marketingkommunikacioja.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Az elmúlt évtizedek repüléssel kapcsolatos adatait megfigyelve igen változatos trendekre lehetünk figyelmesek. A Wizz Air által is alkalmazott fapados modell kifejezetten sikeresnek bizonyul a jelenlegi légi piacon, melyet tanúsítanak a társaság konzisztens sikerei a 2003-as alapítása óta. A szekunder kutatásban vizsgált adatok alapján a sikeres stratégia nagyban köszönhető a példaértékűen komponált marketingmixnek, melyhez hozzájárul marketingstratégia alapos szervezettsége, valamint a 7P modell különböző elemeinek magas szintű összehangoltsága, mely tényezők nem csupán segítik, hanem ki is egészíti egymást. Ezen részegységek közül kiemelkedő a tökéletesre fejlesztett árazási politika, az emberi tényezők hozzáértése és elkötelezettsége, amely hozzájárul továbbá a jól működő, főként online zajló marketingkommunikációhoz, valamint a fogyasztói elégedettségmérésben is kiemelkedő gördülékeny folyamathoz. A szekunder kutatást követően a Bevezetésben megfogalmazott hipotézisek megvalósulását online kérdőíves módszerrel készült primer kutatásban vizsgáltam a fogyasztói magatartás elemzésével. A kutatás eredményei alátámasztották, hogy a diszkont légitársaságok térnyerése az elmúlt évtizedekben elsősorban a kedvező árú repülőjegyeknek köszönhető, ezáltal a Wizz Air népszerűsége is ebben rejlik. Bizonyításra került továbbá a Wizz Air-nél megfigyelhető sikeres online marketingkommunikáció is, az ezen platformokon megfigyelhető magas elérések által. A társaság fenntarthatósági törekvéseinek a fogyasztói döntésben feltételezett pozitív befolyása a repülőjegy vásárlása során azonban megdőlt a kapott válaszok alapján, mely adatok javítására adott felvetésekre a dolgozat Javaslatok részében kitértem.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 7P modell, fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség, légiforgalom, légiközlekedés, marketingstratégiák |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 09:49 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 09:49 |
Actions (login required)
Tétel nézet |