Illés László Gellért (2022) Közműszolgáltató logisztikai folyamatának fejlesztése. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
BGE_Szakdolgozat_2022_UFE8JQ_Illés László.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
2021-ben jött létre a vízszerelő szolgáltatás azzal a céllal, hogy tovább színesítse az alaptevékenységen felüli üzleti szolgáltatások körét. Reagálva a felhasználók részéről régóta megfogalmazott vízszerelési igények ellátására. A szolgáltatás teljes egészében lefedi a háztartásoknál felmerülő belső víz- és szennyvízhálózati hibaelhárítási, javítási és karbantartási munkálatokat. A szakdolgozatom céljául a fenti szolgáltatás logisztikai tevékenységének, munkaszervezésének fejlesztését tűztem ki célul folyamatfejlesztési eszközök alkalmazásával, a korábban megszerzett és a jelenlegi képzésen elsajátított szakismereteim felhasználásával. A vevői igények figyelembevételével a szolgáltatásfejlesztés egy hosszú távú küldetés, mindig reagálni kell a piac és a felhasználók igényeinek változásaira. A vízszerelő szolgáltatás is megérett a változásra, a tudatos szolgáltatásfejlesztésre. A szakdolgozatomban, az egész folyamat fejlesztésére nem volt lehetőségem, de azt gondolom, hogy sikerült pályára állítani, a kutatásban fellelt észrevételek és irányok kijelölésével. A szolgáltatással kapcsolatos logisztikai probléma megoldása komoly kutatómunkát és a módszertanok gyakorlati ismeretét is megkövetelte. A folyamat feltárása adatbekéréssel és elemzéssel indult, majd következhetett a helyszíni folyamatfelmérés, a folyamattérkép és folyamatábra elkészítése (BPMN-ábra). A személyes interjúk a kutatás egyik legértékesebb részét képezték, a gyakorlati és helyszíni tapasztalatgyűjtés nagy hasznomra vált a fejlesztési irányok meghatározásában. A folyamatban részt vevők gyakran esnek abba a hibába, hogy az érzelmeik vezérlik őket a tevékenység és a szolgáltatás megítélésében, ezért nagy hangsúlyt fektettem a primer és szekunder adatok összegyűjtésére, elemzésére. A feldolgozási folyamat esetében időméréses vizsgálatokat folytattam, a szerelői tevékenység (körjárat) elemzéséhez a vállalatirányítási rendszerből lekérdezett adathalmazok alapján határoztam meg az időnormát. Ehhez a saját magam által készített felmérő lapot és kapacitástervező táblát használtam. A fő indikátor és célkitűzés alapján sikerült meghatározni a vizsgált feladatok normaidejét, és a kapacitástervező táblázat segítségével kiszámolni a vízszerelő szolgáltatás szükséges erőforrások létszámát. A felméréskor egyéb hiányosságok is kiütköztek, ezért a fejlesztési javaslatok közé bekerült az oktatás/képzés, mint feladat, valamint a visszamérhetőség és eredményesség kimutatására a meglévő riporting felület fejlesztése, továbbá a szabályozási eszközök és azok folyamatalapú kidolgozása. A folyamfeltárás előtt a vízszerelő szolgáltatás kiszolgálási, átlag átfutási ideje 10,89 nap volt. Sok problémát okozott, hogy a rendszerben várakozó igények darabszáma igen magas volt, nagyon kései időpontra lehetett csak szerelési munkát megrendelni, emiatt több olyan eset előfordult, hogy a felhasználók elálltak a megrendeléstől. A felmérésnek és a létszám optimalizálásnak köszönhetően a várható kiszolgálási idő jelentősen csökkent, a várható értéke 5,45 nap/megrendelés. A teljes fejlesztési költség 16.667.000,- Ft-ba került, a várható megtérülése 6,24 hónap.Összességében nagyon hasznos és eredményes volt az elmúlt időszak, sikerült megismernem egy társosztály üzleti célú kiszolgálási folyamatát, és feltárt hiányosságokkal, javaslatokkal és az erőforrások pontos meghatározásával én is hozzájárulhattam a szolgáltatás fejlődéséhez. Az alapvető célkitűzést, hogy csökkentsem az átfutási időt és megoldást találjak a legkritikusabb – a szolgáltatással kapcsolatos – logisztikai problémára sikeresen teljesítettem.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Nemzetközi logisztikai szolgáltatások szakirányú továbbképzési szak
Mű típusa: | záródolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | átfutási idők, felmérés, folyamatfejlesztés, logisztika, üzleti folyamatok |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 09:49 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 09:49 |
Actions (login required)
Tétel nézet |