A CeraVe márka Magyarországra történő bevezetése - A Mass medical honosítása

Szabó Elizabeth Blanka (2022) A CeraVe márka Magyarországra történő bevezetése - A Mass medical honosítása. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szabó_Elizabeth_Szakdolgozat.pdf]
Előnézet
PDF
Szabó_Elizabeth_Szakdolgozat.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Szabó_Elizabeth.pdf] PDF
Szabó_Elizabeth.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (277kB)

Absztrakt (kivonat)

A Szakdolgozatom elkészítésének célja a CeraVe márka Magyarországra történő bevezetésének ismertetése és sikerességének, jövőbeli piaci potenciáljának kutatása. A tanulmány első felében a CeraVe, mint márka bemutatásával foglalkozom, majd ezt követően kitérek a bevezetés sikereire és nehézségeire egyaránt. Illetve kutatom a Covid19 hatását a márka bevezetésére. Dolgozatomban kiemelt hangsúlyt fektetek a L’Oréal Magyarországtól kapott, a márka növekedését reprezentáló statisztikai adatokra. Hipotézisem, hogy a CeraVe márka 2023-ra 17% piaci részesedéssel fog rendelkezni a dermokozmetikai eladási adatok tekintetében, mely azt jelentené, hogy a Vichy márkához hasonló népszerűségre tenne szert. A márka bevezetésének sikerességét kvalitatív és kvantitatív kutatásokkal vizsgálom. Kvalitatív kutatásom keretében négy mélyinterjút készítettem, az aktív kozmetikai divízió Area Sales Managerérel, Barta Bencével, Communications & Regulatory Affairs Managerével, Bernáth Gyöngyvérrel, E-Key Account Managerével, Székely-Körmöczy Mártonnal, illetve Senior Trainerével, Csanó-Nagy Nórával. Kvantitatív kutatás keretében 250 főt sikerült elérni kérdőívvel, a CeraVe márka potenciális vásárlóit kérdeztem a márka ismertségéről és a hazai piacon való elhelyezéséről. Többek között a kutatás során felhasználásra került egy, a már L’Oréal Magyarország által készített fókuszcsoportos interjút, ahol a termékek hatékonyságát és a már hazánkban fellelhető dermokozmetikai márkák összehasonlítását végezték. A kutatásommal a 2021-es Tudományos Diákköri Konferencián 2. helyezést értem el.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Varga Dávid
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Belső
egyetemi adjunktus; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: marketingkommunikáció, márka, márkabevezetés, piaci bevezetés, Porteri versenyhelyzet elemzés, SWOT-elemzés, új termék bevezetése
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:48
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:48
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/41436

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet