A CeraVe márka Magyarországra történő bevezetése - A Mass medical honosítása

Szabó Elizabeth Blanka (2022) A CeraVe márka Magyarországra történő bevezetése - A Mass medical honosítása. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szabó_Elizabeth_Szakdolgozat.pdf]
Előnézet
PDF
Szabó_Elizabeth_Szakdolgozat.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Szabó_Elizabeth.pdf] PDF
Szabó_Elizabeth.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (277kB)

Absztrakt (kivonat)

A Szakdolgozatom elkészítésének célja a CeraVe márka Magyarországra történő bevezetésének ismertetése és sikerességének, jövőbeli piaci potenciáljának kutatása. A tanulmány első felében a CeraVe, mint márka bemutatásával foglalkozom, majd ezt követően kitérek a bevezetés sikereire és nehézségeire egyaránt. Illetve kutatom a Covid19 hatását a márka bevezetésére. Dolgozatomban kiemelt hangsúlyt fektetek a L’Oréal Magyarországtól kapott, a márka növekedését reprezentáló statisztikai adatokra. Hipotézisem, hogy a CeraVe márka 2023-ra 17% piaci részesedéssel fog rendelkezni a dermokozmetikai eladási adatok tekintetében, mely azt jelentené, hogy a Vichy márkához hasonló népszerűségre tenne szert. A márka bevezetésének sikerességét kvalitatív és kvantitatív kutatásokkal vizsgálom. Kvalitatív kutatásom keretében négy mélyinterjút készítettem, az aktív kozmetikai divízió Area Sales Managerérel, Barta Bencével, Communications & Regulatory Affairs Managerével, Bernáth Gyöngyvérrel, E-Key Account Managerével, Székely-Körmöczy Mártonnal, illetve Senior Trainerével, Csanó-Nagy Nórával. Kvantitatív kutatás keretében 250 főt sikerült elérni kérdőívvel, a CeraVe márka potenciális vásárlóit kérdeztem a márka ismertségéről és a hazai piacon való elhelyezéséről. Többek között a kutatás során felhasználásra került egy, a már L’Oréal Magyarország által készített fókuszcsoportos interjút, ahol a termékek hatékonyságát és a már hazánkban fellelhető dermokozmetikai márkák összehasonlítását végezték. A kutatásommal a 2021-es Tudományos Diákköri Konferencián 2. helyezést értem el.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: marketingkommunikáció, márka, márkabevezetés, piaci bevezetés, Porteri versenyhelyzet elemzés, SWOT-elemzés, új termék bevezetése
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:48
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:48
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/41436

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet