A Walt Disney Company megítélése a felnőtt korosztály által

Bőr Péter Ákos (2022) A Walt Disney Company megítélése a felnőtt korosztály által. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Záródolgozat - Bőr Péter Ákos UXCQL9.pdf] PDF
Záródolgozat - Bőr Péter Ákos UXCQL9.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A Walt Disney Company megítélése a felnőtt korosztály által   A Walt Disney nevet senkinek nem kell bemutatni, mindenkinek eszébe jut róla a kedvenc meséje, mesehőse. Az idei félévben lehetőséget kaptam, hogy a Walt Disney Company magyarországi kirendeltségénél végezzem a gyakorlatomat és mélyebben megismerjem a vállalatot és annak működését. Munkám során felmerült bennem, hogy a Disney mára már sokkal több, mint Hófehérke vagy Mickey egér, de ezt kevesen realizálják. Záródolgozatomban szeretném részletesen bemutatni a vállalat széleskörű tevékenységét és célom az, hogy rávilágítsak arra, hogy a Disney nem csak a gyerekeknek szól. A dolgozatom első felében szekunder kutatást végeztem, mely során megismertem a Disney történetét és különböző tevékenységeit. A későbbiekben elemeztem a vállalatnak a főbb célcsoportjat és versenytársait, különböző márkákra és iparágakra lebontva. A szekunder kutatásom végén a marketingmix elemeit vizsgáltam meg a Disney-re nézve, és külön kitértem a közösségi média alkalmazására is. A kutatásom második felében kérdőíves kutatást végeztem, mely során fel szerettem volna mérni, hogy Magyarországon hogyan gondolnak a Disney-re, mit tudnak róla, valamint, hogy mit várnak tőle, mint magyarországi piacra belépő új streaming szolgáltató. A kérdőívemet 107 ember töltötte ki, így habár reprezentatív mintát nem tudtam elemezni, de egy kisebb betekintést nyerhettem az emberek Disney-ről való megítélésébe. A dolgozatom során felhasználtam szakirodalmakat, szekunder adatokat és primer kutatásként a kvantitatív mintavételt választottam. A projektem célja az volt, hogy megtudjam, hogyan lehet a felnőtt korosztály számára is vonzóvá és érdekessé tenni a Disney-t. Kutatásom során három hipotézist állítottam, melyek alapján végeztem későbbi kutatómunkámat. Az első feltevésem az volt, hogy a többség még mindig a gyerekeknek szóló tartalmakkal azonosítja a vállalatot. A következő állításom az volt, hogy az emberek nagy része nem is realizálja, hogy milyen széles piaci részt tudhat magáénak a Disney a filmkészítés és televíziós piacon. A harmadik hipotézisem kötődik a másodikhoz, miszerint a megfelelő tájékozottság hiánya miatt, a kitöltők nagy része nem fizetne elő a streaming szolgáltatásra.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Belső
egyetemi adjunktus; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: Disney, marketing, marketingkommunikáció, marketingkutatás, marketingmix
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:48
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:48

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet