Dubabér István Marcell (2022) Az Erste Bank Hungary Zrt. munkaadói hírneve és az employer branding munkavállalói szemszögből. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Qdtlt2_Dubabér István Marcell - Az Erste Bank Hungary Zrt. munkaadói hírneve és az employer branding munkavállalói szemszögből.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. Április 30.. Download (2MB) |
|
PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról_Dubabér István Marcell_Qdtlt2.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (919kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom célja az volt, hogy az Erste employer branding stratégiájáról egy átfogóbb képet sajátítsak el, illetve munkaadói hírnevére rálátást kapjak. Indíttatásom abból fakadt, hogy évek óta az Ersténél dolgozom és mindig is érdekesnek tartottam a szervezet munkaadói hírnevét és employer branding stratégiáját. Az Erste munkavállalójaként szerettem volna ezt a két témát szakdolgozatomban részletesen megvizsgálni. Két kérdést fogalmaztam meg ezzel kapcsolatban, amelyre a szakdolgozatomban kerestem a választ: A munkavállalók elégedettek vagy csalódottak-e a bank employer brandingjével kapcsolatban? A bank az employer brandingjében elhangzott elveket (környezettudatosság, támogatás) valóban betartja? Összhangban van-e a külső employer branding azzal, amit a munkavállalók belülről látnak? Szekunder kutatásomban kifejtettem az employer branding fogalmát különböző aspektusokból, illetve a munkáltatói márka kialakítását is részletesen megvizsgáltam. A munkáltatói márka elemeit, illetve magát az employer brandinget is górcső alá vettem. Ezután a munkáltatói márkaépítés területeit elemeztem, ezen belül is a belső és külső hírnévépítést. A munkáltatói márka vizsgálatát a többi piacvezető banknál is érdemesnek tartottam feltérképezni, így kiválasztottam az OTP bankot, a Raiffeisen bankot, a Citibankot és K&H bankot, amelyeknek az employer brandingjét vizsgáltam. Az Erste bank employer brandingjét részletesen mutattam be, mivel ez a dolgozat, valamint kutatásom fő témája. Empirikus kutatásomban az Erste bank munkáltatói márkáját vizsgáltam a mélyinterjú módszerével. Öt válaszadót kérdeztem meg, hogy hogyan vélekednek az Erste bank munkáltatói márkájáról. Az interjúk során kiderült, hogy a válaszadók többsége meg van elégedve az Erste bank employer brandingjével, mivel a bank támogatja dolgozóit, biztos jövőképe van, rendszeres képzésekkel segíti és fejleszti dolgozóit, illetve a karrierfejlődést is maximálisan támogatja. Továbbiakban az is leszűrhető volt az interjúkból, hogy az Erste a fiatal munkavállalókat igyekszik megcélozni, ezért a social media felületeken (Facebook, Instagram) hirdet, illetve állásportálokon, továbbá fesztiválokon is képviselteti magát. A megkérdezettek válaszai alapján kiderült, hogy olyan interjú stratégiát is megalkotott, amellyel még könnyebben ki tudják szűrni a potenciális fiatal munkavállalókat. Mentorprogramjával az Erste bank igyekszik az új munkavállalóit minél hatékonyabban betaníttani, és segít a vállalati környezethez és a cég értékeihez való alkalmazkodásban. Két hipotézisem is ehhez a két témához kapcsolódik, amelyek igaznak bizonyultak. Javaslataimat a szekunder és primer kutatásaim alapján fogalmaztam meg, melyekben az Erste bank employer brandingjének hiányosságaira mutattam rá, illetve igyekeztem tanácsot adni, hogy hogyan tudná a bank még hatékonyabbá tenni munkáltatói márkájának stratégiáját.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bankvilág, employer branding, hírnév, HR, márkaépítés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 09:48 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 09:48 |
Actions (login required)
Tétel nézet |